meg & lillegullgutten Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Noen med erfaring og gode råd? :-)
Lykke X 4 Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Jeg takket nylig nei til en sydenreise da. Har ikke lyst til å oppleve en prematurfødsel i et fremmed land, fordi det er jo en viss risiko for at slikt kan skje.
Frukten og To små Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 er enig med musipus. hadde det vært nr1 så kanskje.. men uke 32 er jo nærme termin, får du fly i det hele tatt da? er jo enkelte som ikke tar med gravide etter en viss uke. enkelte operer med forskjellige uker ser jeg, innenlands reiser er de vel ikke så strenge på. ville tatt opp dette med jm jeg, lettere for hun å svare siden hun kjenner til deg og dine tidligere fødsler.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 jeg skal til hellas fra uke 32-34:) snakket med reisebyrået, flyselskap og jordmor går supert de men du må høre med nevnte om din situasjon self... jeg har et vanlig svangerskap og venter en gutt som blir vårt første barn...
milva76 Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Vi reiser til Italia i uke 31. Har ikke konferert med jordmor/lege, men føler meg likevel trygg. Vi har eget hus der nede og det er som et hjem nr to for oss. Kjenner stedet, naboene, sykehuset (!) og snakker språket. Vi ahr vært på sykehuset med vår førstefødte og var veldig fornøyde med oppfølgingen. Satser alt på at det ikke skjer noe drastisk i perioden. Vi skal være der i to og en halv uke.
meg & lillegullgutten Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. februar 2009 Takk for svar:-) Dette er mitt andre svangerskap men det er 9 år siden sist. Har et normalt svangerskap så det skal ikke være noe problem. Må ha med legeattest på at jeg kan dra til fly selskapet. og den må være max 3 dager gammel innen avreise.
scoobydo Skrevet 25. februar 2009 #7 Skrevet 25. februar 2009 Er i utgangspunktet ikke noe problem.. om formen er grei. Og er en fordel at du ikke blir delvis eller fult sykemeldt fra jobb, og om du skulle være det tar ut ferie. slik at du ikke får trøbbel hos NAv. Ville også sjekket reiseforsikring osv, er noen haker hos noen selskaper om det skjer noe pga svangerskap. Jeg hadde planer om å reise til syden da jeg var ca 32 uker på vei når jeg var gravid 1 gang og fikk beskjed med jordmor om å ikke reise. Så er vel forskjellig hva de anbefaler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå