Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Jeg la ut et innlegg her for noen mnd siden , ang Biomor som er psykiskustabil. Hun og min samboer har en sønn sammen som nå er 12 år. Det jeg tok opp sist , var at jeg mener gutten har et for dårlig kosthold. Han er utrolig tynn ( av natur ) Jeg skriver ned her hans kosthold hos mammaen : Frokost : Ingenting Lunch : 2-3 TYNNE brødskiver med smør, hvitost og jubelsalami. Ikke alltid han spiser alt. Middag: Pølse , potet, smeltet smør og Ketchup. Eller Spagetthi og kjøttsaus. Noen gang spiser de på en cafe , da er det pølse og chips. Kvelds : 1-2 brødskiver med samme pålegg som skolemat. I helgene spiser han kanskje et sjokoladepudding , eller en sjokolade. Dette er ukemeny. Det er ikke noe annen endring , enn kanskje leverpostei som pålegg. Melka er Tine Ekstra lett melk. Middagen som jeg nevnte er middager som kun blir servert der oppe, for det er favoritten hans. Å ja, det er det de har til middag. Brødet er Coop Brødet. Jeg synes kosten hans hos mammaen er under en hver kritikk! Det er virkelig ikke snakk om noe annet i kosten. Ikke en eneste middags endring, ikke grønnsaker.ol. Ikke en fiskekake engang. Å nå er han så utrolig slapp for tiden. Han gidder ikke noe, ligger bare å daffer, måtte være hjemme hele vinterferien fordi han var så sliten. Han er nesten apatisk blitt. Pappaen reagerer også på dette. Jeg spekulerer i om han er underernært. Nå er det slik da at mammaen hans ikke kan handle brød på nærbutikken fordi det ikke er riktige brødet , så hun må på et spesielt kjøpe senter. Å han gidder ikke bli med på det kjøpesenteret , å da blir det ikke brød. Slik var det i vinterferien hans , for da gadd ikke han være med . Ergo , ikke brød. Å hun kan ikke la han være hjemme alene 1 time eller 2. Når han er hos oss, gjør jeg det jeg kan for å variere kosten hans. Men grønnt og grovt! Han er hos oss annen hver helg , samt siste uke i mnd. Jeg er bekymret, så legger ut dette for å høre om jeg burde bekymre meg , eller om jeg skal overse det.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 høres akkurat ut som min 11 år gamle gutt.. han er bare veldig lite sulten! veeeldig nøye på om det er rett brød, liker bare nugatti o.l. tviler på det er noe galt, men er dere seriøst bekymret så ta kontakt med lege!! jeg var akkurat slik også, begynte ikke å interessere med for mat før jeg var i 20 årene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå