Gå til innhold

alle unge mødre her, hvor ofte drikker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23, og drikker vel kanskje et par ganger i året..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si, for det varierer mye.. kan gå 3mnd uten å drikke noe (annet enn et glass vin til maten kanskje), så kan det være 2-3mnd hvor jeg/vi drikker 1-2 ganger i mnd..

Drikker ikke ofte sammen.

Skrevet

drikker vann, kaffe og juice hver dag jeg !!!

synes det er for dumt at spørsmålet er rettet mot kun unge mødre, hva med resten av bunchen her ?

Og hva mener du egentlig med det å drikke? ta et glass vin eller en øl sammen i helga etter at unga har lagt seg? Ta et glass vin eller to til maten i store selskaper (men stoppe der) ? Drikke seg snydens dritings og rave rundt? Dra ut på byen og ta en øl og møte andre mennesker?

Vel, jeg tar gjerne et glass vin med min kjære i helga eller en ukedag om det passer slik og eldste sover, men det er sjelden, for jeg ammer minsta. På byen husker jeg ikke sist jeg var for det synes jeg ikke noe om (dvs steder hvor folk er drikker for å bli fulle). Men kan gjerne møte ei venninne på et stille sted å ta et glass vin og prate. Jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har vært SKIKKELIG full og det er vel mine verste opplevelser, jeg kan ikke fordra følelsen av å miste kontrollen over meg selv. Og det gjør man på en måte når man blir full, beina går ikke rett, tunga sier ikke det du tenker osv.. det er grusomt!!

Så jeg drikker vin eller øl, for smakens skyld, for kosen og det er det.

Det å spørre når folk drikker er ganske feil, alkohol er ikke nøvendigvis fyll og fanteri.. Alkohol kan være i godt selskap, 60 års lag, bryllup, en bedre middag til en spesiell anledning osv..

Hvis du lurer så fælt på hvor ofte de UNGE og uansvarlige mødrene ligger å raver i grøfta så spør heller om det!

Skrevet

jeg er 26, alenemor til 2 å drikker nå annanhver helg når jeg har barnefri.

mellom jeg var 21 og 25 var jeg kanskje ute 7 ganger til sammen.

Behovet for å gå ut med venner, danse, flørte å bare tenke på sine egne behov noen timer kom når jeg ble singel for 1 år siden. Kun "i år" jeg har vært ute annenhver helg da. Jeg storkoser meg med venner, familie og venner av dem :-)

Skrevet

regner ikke meg selv som ung mor da :P bare svarte siden noen påpekte at man kanskje burde spørre alle mødre :-)

Skrevet

Jeg anser meg selv som ung..24 år. Leah er 18 mnd. Jeg har drukket alkohol 4 ganger siden Leah ble født og etter at jeg sluttet å amme. Liker ikke vin og øl, så drikker aldri det til maten. Når jeg drikker blir det noen drinker og bare hvis Leah overnatter hos noen, orker jo ikke å stå opp kl.7 neste morgen da:)

Pappan drikker nesten aldri og de gangene jeg har vært ute har han vært på jobb..

Skrevet

Blir vel ca en gang hver 2. eller 3. mnd. Men nå er jeg i et forhold så da har jeg ikke behov for det å komme meg ut hele tiden.

Når jeg var singel drakk jeg hver gang jeg var barnefri. Ikke bra :( men drakk meg aldri drita da, var bare med på dansen. Hadde omtrent bare singel, festglade venninner. Fort gjort å bli med i suget :)

Når jeg drikker nå så er det omtrent kun sammen med kjæresten og få andre. Litt mer ordentlig nå :)

Skrevet

Jeg har vært ute 3 ganger siden tulla ble født. Hun er nå 4 mnd.

1 gang var det i 50 års dag, drakk ett glass champagne.

2 gang var i bursdag til en venninne, drakk en flaske vin i løpet av en kveld.

3 gang skulle jeg ut med noen venninner men så fant tulla ut at hun absolutt ikke ville bli lagt av pappan sin. Så da fikk jeg rørt et halvt glass vin før jeg fikk telefon fra en frustrert pappa.

Jeg drikker ikke for å bli full, jeg drikker vin fordi jeg syns det smaker godt, og jeg vet å begrense meg.

Jeg er foresten 20 år.

Skrevet

Kommer vel litt an på hva du mener med å drikke da...

Var hos en venninne med kjærlighetssorg for et par uker siden, og drakk et par glass vin for mye. Ble ganske på en snurr :)

Ellers er jeg gla i å kose meg med et glass vin eller to på kveldstid, når vesla er i seng. Elsker å kose meg med vin mens jeg leser en god bok!

Jeg er en ekte livsnyter kan man si! hi hi :)

I det siste har jeg drukket litt vin 2-3 kvelder i uka. Men så kan det gå lengre perioder hvor det er sjeldnere.

Samboeren min drikker så godt som aldri. Har aldri sett han full!

Skrevet

Har drukket øl to ganger. En gang da Daniel var 2.5år (da ble det med to slurker, etter 3.5år uten noe, så var ikke ølen så god akkurat) og for ca 3uker siden. (Da var jeg og samboeren på hotell og koste oss med en øl sammen med et par hundre stykker.. :P Fotballturnering. )

Daniel er nå 3år. Ellers drikker jeg ikke vin til mat eller lign - da jeg ikke liker vin.

Var alenemor frem til sønnen min ble 2år og bodde hjemme hos foreldrene mine. Ville ikke spørre foreldrene mine om barnevakt på kveldene, da de allerede var barnevakt når jeg gikk på dagen mellom 2-3t fordi jeg gikk på skole.

Nå som jeg er i et samboerforhold, så er vi sjelden ute uansett.

Generelt FESTER har jeg aldri gått på siden jeg ble gravid (eller fikk vite om det..)

Skrevet

Jeg er forresten 21år.

Skrevet

Har ikke drukket på 1.5 år. Jeg er 20 år, snuppa er 10 mnd.

Skrevet

Jeg er 22 og mini er 1 år og 3 måneder. Siden han ble født har jeg vært på fest to ganger, men har tatt meg en øl til maten (men ikke mer) i julen som var. Pappaen har vært ute litt oftere, men max 4-5 ganger siden mini ble født. Vi har vært på fest sammen en gang. Jeg var ingen festløve før jeg ble mamma, så kan ikke akkurat si at jeg savner utenettene noe særlig. Vi koser oss hjemme :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...