Gå til innhold

Vannfødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt vannfødsel? Hvordan var det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde ikke fødselen i vannet men satt der igjenom åpningstiden.jeg synes det var kjempedeilig,slappet god av imellom riene.satt der i 1 timer tror jeg gikk fra 2 cm åpning til 9.annbefales på det sterkeste.men viss vannet har gått for du kommer til sykehuset så tror jeg ikke du får lov.pga infeksjonsfare

Skrevet

Jeg har født to barn i vann. Og begge mine fødsler startet med vannavgang. Jeg har født på ABC på ullevåll. Og satt i vannet så fort jeg kom over grensa.

Jeg lå der til barna var ute og jeg gikk over i senga for å føde morkaka. Med nr en så lå jeg utstrakt i vannet og fløyt.. var kjempedeilig, og var helt dopa av kroppens egne endorfiner. Jeg fødte mens jeg lå i vannet, ble en enkel fødsel. Det er noe med vannet og tyngdekraften som gjør at barnet får hjelp ut.

Med nr 2 så skjedde alt så fort at jeg ikke orka å ligge nede. Jeg satt opp på kne og fødte i vannet. Jeg har ikke revna en millimeter på noen av mine fødsler, og jeg mener mye av det er pga vannet. Jeg vil ikke føde på annen måte. Har termin med nr 3 om 8 uker og planen er vannfødsel da og:)

Skrevet

Har hatt to vannfødsler! Synes de var fantastiske! Fikk mye smertelindring av vannet, samtidig som det hjalp meg å slappe av mellom riene. Videre følte jeg meg ren etter fødselen!

Skrevet

Ja, helt enig Tyra79. Man føler seg veldig ren etterpå:)

Skrevet

Er det "vanlige" badekar dere har brukt? Jeg prøvde badekar under min andre fødsel (Ullevål føde B), men følte jeg fikk så liten plass der (jeg veide rundt 65 kg som høygravid). Brukte det bare 3-4 rier før jeg gikk ut, og i stedet ble hengende over sengen mens åpningsriene pågikk. Jeg føler det er mye "bedre" å stå oppreis under riene, og da ble badekaret for lite.

Skrevet

Jeg skal føde på Ullevål- kan man føde i badekar der? Må man ha "avtalt" dette på forhånd? Er der noen kontraindikasjoner??

Glad for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...