HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Er det mulighet for at mannen min kan ta over permisjonen og jeg går ut i jobb igjen???
Gulosten™ Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Selvfølgelig. Er bare de 6 ukene etter fødsel som er forbeholdt mor.
Gemini77 Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Det er da ikke din permisjon. Bortsett fra de første 6 ukene etter fødselen. Det er en felles permisjon dere kan dele slik dere vil.
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2009 Vet at det ikke MIN permisjon, men kan man endre på permisjonen underveis???. Mannen min sa opp jobben sin i går, de har gjort endel omorganiseringer som gjør at han nå jobber 12 timer om dagen og det er ikke særlig familievennlig. Og han er drittlei av å jobbe ræva av seg for firmaet og ikke få en dritt igjen for det Så derfor da sa han opp i går. det vi tenkte var da at jeg kan jobbe litt nå fremover og han kan være i permisjon i oppsigelsestiden sin. Han syns det hadde vært koselig å være hjemme med minsten og jeg har vært i permisjon i 2 år snart så jeg syns det hadde vært godt å jobbe litt igjen kjenner jeg....
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 hm.. er litt usikker... jeg veit en ikke kan forandre på 80 og 100% og det skal vel egentlig være avtalt når far skal ha.. men burde jo være det samme hvem de utbetaler til.. men får du lønna di rett fra nav???
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2009 Jeg jobber i staten og får lønna fra arbeidsgiver. Jeg får ringe nav å spørre er bare håpløst å treffe noen som kan noe der.....
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 25. februar 2009 #8 Skrevet 25. februar 2009 ok.. bare husk at om pappa`n skal få lønna rett fra nav, så taper dere feriepenger....
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. februar 2009 Men man får vel feriepenger for 12 uker eller no, og hvis pappaen skal vøre hjemme i 3 mnd så får han vel feriepenger for det???
2søtesmåh Skrevet 25. februar 2009 #10 Skrevet 25. februar 2009 Bare 12 uker av HVER stønadspriode..ALtså, din arbeidgiver har fått/får dekt 12 uker feriepenger fra NAV;- og da har dere ikke rett på feriepnger av mer av verken DIN eller HANS permisjon..Det fikk VI høre iallefall, og mannen min som har tatt ut 10 uker permisjon vil i år ikke få feriepenger for disse ukene,-Det utgjør ca 7000 mindre utbetalt i feriepenger for ham..... SÅ når pappa får lengre perm så mister man mer feriepenger..Pappan må altså betale for å ta ut permisjonen sin,- i form av at han mister feriepengene beregnet av de antall uker han tar ut....
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 25. februar 2009 #11 Skrevet 25. februar 2009 ganske snodige regler... første gangen jeg var i perm, hadde jeg jobb fra januar til august... fra august var vikariatet mitt gått ut... da fikk jeg penger rett fra nav.... året etter fikk jeg feriepenger fra kommunen fra januar til august... ferie pengene fra nav gikk rett til kommunen, fordi de hadde førsteretten på den pengene... dvs. jeg tapte feriepenger fra august til desember,,.
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 25. februar 2009 blir gal av alle de reglene, umulig for en vanlig person å forstå..... Prøvde å ringe nav nå, men hun som kunne om dette var ikke til stede nå. Men siden jeg jobber i staten får jeg full pott med feriepenger når jeg er i permisjon- fikk det i fjor i hvert fall. Så da burde jo mannen min få for de 12 ukene han har rett på.. Men man vet jo aldri, de vet å vri seg unna utbetalinger:-(
Guttemamma75 Skrevet 25. februar 2009 #13 Skrevet 25. februar 2009 Ja pappaen kan overta permisjonen men husk at da MÅ du ut i minst 75% jobb eller fulltidsstudier.. Muligens faller også fedrekvoten bort (det gjør det om faren tar hele permisjonen) men dette er jeg usikker på ettersom faren bare skal ha en del av permisjonen.. Sjekk med nav..
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 25. februar 2009 Da har jeg snakket med nav og nå skal far gå hjemme i 3 mnd, gruer meg faktisk litt jeg nå- reise fra lille nurket som da vil være 3 mnd. Men far har lyst til å være hjemme i stede for å jobbe oppsigelses tiden så skal han få lov til det. Og det innebærer faktisk mer enn å bare ta vare på mini. Klesvask, middag og vask av hus - må si jeg er litt spent. De 6 ukene med fedre kvote inngår i de 3 mnd da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå