Nenoda + et lite under i magen Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Ble bitt av en katt i dag. Riktignok en innekatt, ca 10 måneder gammel, men jeg ble jo likevel litt bekymra... Den beit gjennom huden på 2 steder. Renset med pyrisept da vi kom hjem men vi var dessverre tomme for bacimycinsalve. Skal til JM i morra, så kan jo spørre da. Noen som vet om dette må behandles/testes på noen måte? Tenker jo litt på toxoplasmose...
ღminmaibabyღ Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 jeg ble blitt av katt da jeg var 4 mnd på vei med mitt første barn, eneste behandling jeg fikk var stivkrampesprøyte...... vet ikke om du kan få toksoplasmose av bitt?????
Underveis --> Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Du får ikke toxo av kattebitt (må gå gjennom fordøyelsessystemet), men jeg ville vært svært forsiktig med fingrene! Det er mye bakterier i kattemunnen og de lager relativt lett infeksjon, så om du i det hele tatt er hoven, eller ikke har tatt stivkrampesprøyte som du kan huske de siste ti åra, så ta en tur til legen! Bacimycinsalve vil ikke hjelpe siden bakteriene blir podet langt nede i såret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå