Bea en av hver Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Vi lurer på å søke om bytte av barnehage til vår gutt som til høsten blir 4 år. Han trives veldig bra, men vi er avhengig av å kjøre til /fra og kunne tenkt oss en barnehage nærmere der vi bor. Han er veldig knyttet til søskenbarnet som går i samme barnehage, men tenker på det som ikke bare positivt da han fort kan bli litt opphengt i å bare leke med han. Dersom vi bytter vil han komme sammen med noen som han også skal gå på skole med, der han går nå er det ingen som skal gå på samme skole. Er redd for at han ikke skal trives dersom vi bytter, men han er ganske utadvendt og tror egentlig det skal gå bra. Utrolig vanskelig dette. Vil jo bare hans beste, samtidig som det hadde gjort det enklere for oss med mindre kjøring. Noen som har byttet og det har gått fint?? Evt noen som har meninger om dette?
Vona Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Vi har gjort dette. Vi flyttet, og da ble det langt til barnehagen, samtidig som vi bodde rett ved en annen barnehage. Jeg hadde ikke mye lyst til å skifte barnehage, for vår jente på 4 år trivdes så utrolig godt der hun gikk + at de ansatte var bare helt supre. Vår jente er også ganske forsiktig av seg, og jeg tenkte at det kanskje ville bli vanskelg å få nye venner og at hun ville ha en fæl start. Men så veide det mye det med at det er en fordel å gå i bhg der en bor, for som du sier, blir de da kjent med andre barn som de skal gå i klasse med. Så vi tok sjansen.... ...og det gikk så bra!! ) Det gikk noen uker hvor hun gikk litt rundt og "følte seg fram", før hun liksom landet på de barna hun likte best å være sammen med. Nå har hun gått der et halvt år, og vi er bare sååå fornøyd med den nye barnehagen. Jenta vår trives og har det så fint. :-) Det går sikkert helt fint for gutten din også, jeg vil tro det er en stor fordel at han er utadvent. Barn er så herlige, de finner hverandre med en gang, uansett, og får nye venner på et knips, så du kan sikkert trygt bytte barnehage. :-)
Bea en av hver Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2009 Så bra at dere har positive erfaringer. Jeg tenker jo at søskenbarnet som han leker mest med treffer han jo uansett, så mister ihvertfall ikke kontakten med han. Vi kommer nok til å søke uansett nå, men er jo ikke sikkert vi får plass.
tre små... Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 skjønner godt dette er vanskelig for dere. vi er i samme situasjon selv.. har ikke bestemt oss for om vi vil bytte.. men det går vell ann å søke også bestemme seg hvis man evt skulle få plass? jenta vår er også 4 og stortrives i barnehagen. vi er kjempefornøyd med de som jobber der osv.. er så redd for å angre om vi skulle bytte.. at den barnehagen vi bytter til ikke er like bra.. vi er også avhengig av å kjøre til og fra... her kan vi få en barnehage kun 5 minuters gåtur unna.. mye og tenke på.. føler jo det beste er om barna får gå i samme barnehage hele tiden.. men mange erfarer jo at det går utrolig bra å bytte. er så vanskelig å vite hva som er riktig.. tenker også på dette med skole.. her vil også jenta komme sammen med barn som vil begynne på samme skole.. ser på det som et stort pluss da hun kommer til å kjenne noen når hun begynner på skolen.. men likevel er det ikke verdt at hun skal trives dårligere de 2 siste åra i barnehagen pga dette... men så er det det igjen da.. at det mest sannsynlig kommer til å gå bra og at hun tilpasser seg.. jeg ville nok ikke tenkt så mye på dette med søskenbarnet.. tror nesten som du sier det kan være litt positivt i det.. at han får andre gode venner og søskenbarn treffer man jo ofte ellers så man mister jo ikke kontakten? skjønner som sagt det er vanskelig.. noen dager er jeg helt for å bytte.. andre dager tenker jeg helt motsatt( dette er dager hvor jeg ser hvor utrolig fornøyd vi er med barnehagene de allerede går i... da er det ikke lett å ville bytte... man vil jo bare det beste for barna sine)
Vona Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Ja, det tenkte jeg også, at han får jo treffe søskenbarnet sitt uansett, så jeg tror ikke det blir noe negativt, det. Vi søkte også, og lot skjebnen avgjøre... ) Lykke til uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå