Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for femten dager siden.

Måtte sy en del sting. De har grodd fint og jeg har ikke hatt plager eller ubehag frem til nå.

Har nå et par spørsmål. Tilgi min uvitenhet, men er førstegangs.

I natt fikk jeg fryktelig vondt i magen og begynte å blø. Jeg ble også veldig kvalm. Mengdene var (og er fortsatt) som en veldig kraftig menstruasjon og jeg måtte ta smertestillende.

Kan dette være menstruasjonen som er tilbake allerede?

De siste dagene har jeg også fått problemer med å gå på toalettet. Jeg klarer ikke å sitte ned på ringen mer enn noen sekunder om gangen, for det gjør så vondt. Det gjør ikke direkte vondt i stingene. Jeg kjenner "vondten" mer innvendig. Det kjennes ut som det gjør vondt i rumpa mer enn foran, men jeg sliter med begge "gjøremålene". Smertene sitter et stykke "under huden" - nærmere skjelettet, så oppfatter de ikke som smerter i forbindelse med stingene.

Er det noen som har hatt det liknende, eller som vet hva det kan komme av?

Har tatt noen grønnsåpebad, men ikke opplevd bedring.

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva det kan være, men ring føden og spør, så kan du sikkert få komme til en liten sjekk, bare sånn i fall noe er som det ikke bør være. Hos meg var det verste av smerter gitt seg da jeg var 14 dager etter fødselen.

Er du hard i magen? Det er ekstra ubehagelig i tiden etter fødsel, før tarmene kommer skikkelig i sving igjen. VONDT å gå på do! Pass på å drikk mye, spis fiberrik mat, hvis det ikke hjelper så kan du ta Duphalac e.l. for å få litt fart på sakene. Fortsett med grønnsåpebadene til alt er grodd, det er lurt.

Skrevet

Hei du.

Huff, høres ikke godt ut.

Er garantert ikke mensen! Husker jeg blødde lenge etter min første. 8 uker! fikk UL for å sjekke at alt var ok, det var det, men blødde mye likevel. Er sikkert livmoren som trekker seg sammen, det kan gjøre veldig vondt av og til..

Satt på den ene siden av baken i måneder, synes jeg. Kunne ikke sitte på vanlige stoler for å spise..

Pass på slik at du ikke får forstoppelse, da vil det presse på og gjøre mer vondt. Min mage var veldig treg og jeg kom meg nesten ikke på do pga smerter. Spiste havregryn/grøt og drakk biola to ganger om dagen for å få litt fart i sakene.

Håper du snart føler deg bedre. Kroppen har tross alt fått gjennomgå litt og den trenger tid til å komme seg helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...