Gå til innhold

Dette her irriterer meg grenseløst!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 4 år som går i samme barnehagen som farmoren hennes jobber. Og jeg har sagt klart i fra at jeg vil hente henne selv i barnehagen. Men mange ganger i måneden har jeg kommet dit, og så har hun blitt med farmoren hjem når hun var ferdig på jobb... Har sagt i fra til styrer og selvsagt til farmoren selv, men hun sier bare at det ikke skal skje igjen, noe det alltid gjør... Vurderer å bytte barnehage pga dette. Problemet er ikke at hun blir med farmoren sin hjem, men at jeg føler at jeg ikke blir respektert når de motarbeider meg... Tips til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overse det. Be heller farmor sende en melding når hun har tatt barnet med seg. Er vel ikke noen stor sak?

Skrevet

Det bør jo ikke være så vanskelig å forstå at du helst ønsker å finne jenta di i barnehagen når du er innstilt på å hente henne... Stusser litt på at ikke farmor heller sier i fra om at hun har tatt henne med seg. Dersom du har sagt fra til både styrer og farmor vitner det om liten respekt og forståelse fra begges side, men har dessverre ikke noen gode råd om hvordan du skal få dem til å forstå siden de tydeligvis har litt tungt for det...

Skrevet

Kjenner nesten jeg blir irritert på dine vegne...

Det handler jo om respekt! Bli irritert på henne, og fortell at du vil bytte barnehage hvis du ikke blir informert. Og gjør det hvis du fortsetter.

Makan...

Skrevet

Ja dette synes jeg var utrolig frekt av farmora! Sånt gjør man bare ikke... Jeg hadde overhodet ikke akseptert det, og jeg hadde sagt klart i fra, at skjer dette en gang til, så kommer jeg til å lage et helvette på denne jord.

Skrevet

For meg hadde det egentlig vært helt greit, under en forutsetning. Du må jo få beskjed!

Skrevet

Du kan faktisk gå til sak mot barnehagen over dette, men regner ikke med at du vil gjøre noe så drastisk. De ansatte i barnehagen har ikke lov til å sende barna hjem med noen foreldrene har sagt ikke skal få hente. Grovt overtramp!

Skrevet

Be heller om avtalte dager hun tar henne med hjem, slik at du slipper å møte i bhg uten å finne datteren din.

Ikke gjør en stor sak ut av det, bare få henne til å forstå at dette er obligatorisk.

 

Tviler på at hun gjør det for å vise deg at hun ikke respekterer deg. Vær heller glad for at hun bryr seg om og vil tilbringe tid med barnebarnet sitt!

Skrevet

Alt man skal irritere seg over også, hadde vært sjeleglad jeg om farmor hadde henta gutten i barnehagen for oss. Ikke alltid, men fra tid til annen. Er det fordi det er farmor?

Skrevet

Nei, det er fordi det skjer spontant og uten at jeg får beskjed på forhånd. Var så irritert i går, fordi vi skulle ut og handle til en bursdag, og da jeg kom for å hente henne, var hun gått, og derfor rakk vi ikke bussen...

 

Hadde hun enda ringt og sagt i fra, men hun mener det er godt nok å gi beskjed på avdelingen.

 

HI

Skrevet

Hadde synes det var veldig kjekt at farmor tok småen med hjem, men slik er dessverre ikke mulig for oss. Når det er sagt synes jeg det er rart at farmoren ikke gir deg beskjed. Hva skal du til barnehagen etter om datteren din ikke er der? Jeg synes heller ikke det holder med en beskjed, synes godt hun kan ringe i forkant (og før hun forteller datteren din om planene) og spørre om det er i orden. Kan jo som du sier være noe dere skal og at dere må rekke bussen rett fra barnehagen.

 

Nei, fortell farmor at du synes det er supert at jenta di kan være med henne hjem, men at hun må ringe deg først slik at du 1) kan godkjenne det og 2) kan planlegge med det.

Skrevet

Poenget ditt er vel at du vil hun skal spørre, ikke sant? "Passer det at jeg tar med jenta hjem i dag?"

 

Hva med å si i fra til styrer om at de må ringe deg hvis hun gjør det, for å si i fra? Eller ta det opp med farmor igjen og si at du gjerne vil at de skal være sammen, men at dere av og til har planer og at det hadde vert fint om hun kunne ringe først.

Man kommer lengre med et smil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...