Springbaby2012 Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Noen flergangsfødende som har noen råd å komme med angående brystpumpe? Hva er best, manuell eller elekstrisk? Avent eller andre merker? Er det vanskelig å bruke brystpumpe? Jeg er førstegangs, og føler meg helt grønn til tider...
kyllerylle Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 hej jeg donerte mælk efter sidste fødsel og brugte da medelas dobbeltpumpe som jeg lånte på hospitalet. Men til rejsebrug havde jeg en lille elektrisk pumpe som jeg absolut vil anbefale. Du kommer til at bruge meget energi på at sidde med en håndpumpe og det er altid godt at have en brystpumpe uanset hvor meget du trænger den, i tilfælde at du skulle få begyndende brystbetændelse. men men ... med mindre du planlægger at bruge den meget så ikke køb en der er for dyr! håber du kan bruke dette
Johan Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har også en elektrisk, som gikk i stykker så jeg måtte bruke den manuelt. Vil absolutt anbefale elektrisk ja! Jeg brukte den lite, men det er enklere og mer behagelig med elektrisk synes jeg...
milva76 Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 kjøpte Medela sin elektriske dobbeltpumpe Pump-in-Style og var kjempefornøyd med den! utrolig effektivt å pumpe begge sider samtidig. Hadde en del problemer med ammingen i begynnelsen og måtte derfor pumpe en del. Har en Medela manuell pumpe også som jeg brukte enkelte ganger i festlig lag og på husmorferie for å opprettholde produksjonen (fra ca 8. måned). den fungerte helt greit da, men det hadde vært utrolig slitsomt om jeg skulle brukt den de første månedene. Har solgt min elektriske, men kommer til å gå til innkjøp av ny når fødselen nærmer seg.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Jeg hadde en manuell sist.. holdt på å daue av krampe i hånda til slutt. Men trengte den mer enn jeg trodde. Og ville liksom ikke kjøpe en elektrisk når jeg først hadde brukt penger på en manuell, så holdt da ut. Men slitsomt var det... Denne gangen vil jeg vente til etter babyene kommer med å gå til innkjøp av slikt, for man vet jo egentlig ikke om man trenger det og hvor mye man trenger det. Stor forskjell på årsaker til at man må pumpe seg kan leve med en manuell, men om jeg trenger å pumpe flere ganger daglig, vil jeg nok prøve en elektrisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå