anne* Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Er det slik at etter 1 mars er det alder som gjelder? eller er det ansiennitet som gjelder fram til sommeren? Grunnen til jeg spør er at vi var så utrolig treige med å søke. (sykdom og kjipe grunner til det). Men mini er født tidlig mars, så da er det jo faktisk en sjans på plass til våren (mange som flytter i denne bydelen visstnok) hvis det er alder som gjelder. Hmmm noen som vet hvordan det funker i praksis??
2stk*perfekteBarn Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Hovedopptaket til bhg plass er ihvertfall nå 1. mars så jeg ville søkt på det... På søknaden kan du skrive fra hvilken dato du ønsker du plass...
Ingen_nick_ledig Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Her i Bergen er det fortsatt søknadsdatoen som gjelder. Men med et lite unntak som er nytt i år: Søkere som fyller 1 år innen utgangen av august, kommer før søkere som fyller 1 år etter utgangen av august, selv om de har senere søknadsdato. Dette var visst pga at alle som fyller 1 år innen august, har lovfestet rett til barnehageplass. Aner ikke hvordan dette gjøres andre steder.
J, J og meg:) Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Bor du i Oslo er det alderen som teller etter 1 mars. Ansinitet gjelder ikke lenger. Ett og toåringene blir en "gruppe", de eldste får plass først.
anne* Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2009 oi oi - Er det sant? Bor på Grünerløkka, og har fått vita at det er mange som flytter her. Helt umulig å komme igjennom til barnehagekontoret... prøvd i ukesvis.... Vi var så treige med å søke etter fødselen, og har irritert oss over det. Det betyr jo at vi har en fair sjans på å få plass til våren en gang:-) håpe håpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå