lita78ღ Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Jeg blir nesten gal! Jeg har så behov for å slappe av litt på æftan/kvelden etter en lang arbeidsdag, men så fort bena er strukket ut blir de så urolige.... Flere som opplever dette?? Noen gode råd??
Betty♥prinsen og nurket på vei Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Plages ikke av dette selv, men jeg har hørt at magnesium kan hjelpe.. Hvis du ikke har tabletter så finnes det i alle typer nøtter og frø
storken Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Jeg har spist bananer, det hjalp for meg:) Verdt å prøve i hvert fall.
Kickie Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Jeg sliter med urolige bein når jeg ikke er gravid (utrolig nok har det blitt mindre nå i 3. trimester), og her er det som pleier å hjelpe for meg: Tøying av legger (øvre og nedre del) ved behov og før sengetid. Massasje. Få din kjære til å kna leggene hardt. Kan godt slenge på litt olje om huden blir for strukket (ehh.. dårlig setning... men du forstår hva jeg mener). Prøv å strekke leggene skikkelig når du går i oppoverbakker og i trapper. Akkupunktur. Hmm.. trodde jeg hadde så mange tips, jeg. Men kommer ikke på noe mere. Lykke til! For meg var ikke magnesium til noen hjelp, men vet at det hjelper for mange.
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Hei Sliter med skikkelig urolige ben jeg også. Det som hjelper her er og ta av sokkene, så går nesten aldri med sokker på hjemme. Blir det skikkelig ille så henter jeg en liten balje med kaldt vann og hiver bena oppi, det kalde vannet roer ned bena Er verdt og prøve. Hvis samboer er hjemme spør jeg pent om han orker og massere og file bena (bruker olje) Noen ganger på natta må jeg ha en fuktig kald håndduk surret rundt bena. Fukter den lett i vann og lar den ligge litt ute på trappen. Får jeg urolige ben tidlig på dagen så kan det hjelpe med en hønebund. Har også hørt at magnesium ska hjelpe, men har ikke prøvd dette selv, men skal kjøpe det når jeg husker og gjøre det, hehe,. Håper dette er til hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå