Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 ... katten min.. (lurte dere litt til å se) .........unskyld.. jeg har ikke muliget til å ha henne når baby kommer. hun er veldig leken og jeg er redd katten kan komme til å være harhendt, men vet aldri, så jeg tar ikke sjangsen. men hvor skal jeg ringe,? bor i trondheim.. har sett litt på omplaseringen på byåsen men syntes dette var så trist. vanskeli å gi henne bort til andre familier. de vill vell ikke ha en voksen katt så det blir vanskeli. ingen venner eller familie som kan ta seg av katten heller=(... har noen noe råd? tar i mot allt av svar allt er bedre enn å avlive lille søte
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Ikke alt, er enkelte som tar i mot gratis katter å gir dem som mat til slangene sine. Så man burde ikke gi henne bort gratis. (altså, kan ikke si jeg ble lurt, regnet med at det ville stå, katt/hund/marsvin/kanin eller no sånt no)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Hvorfor kan du ikke ha katten når du får baby. Her kom baby i hus med to katter, det gikk helt problemfritt. Synes det er urettferdig ovenfor katten din. Jeg vil anbefale deg å beholde katten din. Kattene mine var veeeldig bortskjemte og jeg gruet meg til baby skulle komme fordi jeg var redd jeg ikke klarte å gi de like mye oppmerksomhet. Jeg klarte jo ikke det, og de var litt rare i begynnelsen, men det gikk ikke utover gullet, de snuste og luktet og lurte hva det var, men gjorde aldri noe. Og det var en katt på 7 mnd og en voksen katt. Vær snill og behold katten din! Man kan ikke bare kvitte seg med dyr fordi man mener den ikke passer inn i ditt nye liv.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 ??? Har selv alltid had katt, og de har vært lekne også, men aldri opplevd at de har kloret eller angrepet babyene ( har 3 barn). Eneste man bør passe på er at katten ikke kommer seg til babyen når den skal sove, og da særlig utendørs når det er kjølig siden de tiltrekkes av en varm og lun vogn med en baby nedi å varme seg på. Behold katten din du, trolig vil katten overse og holde seg langt unna den lille, det er min erfaring i hvertfall, selv med kattunger.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 uff. det hørtes helt grotesk ut med de slangene :S jeg har ikke lyst til å gi fra meg katten i hele tatt!! og værtfall ikke nå! bruker svarene deres som argument hvis flere skulle mase. hehe.. men aldri opplevd at katten ble trigget av babylyder eller bevegelser? HI
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Aldri (jeg som hadde 7 mnd gammel katt og voksen katt). De holder seg unna, tror det gjelder de fleste katter. Nysgjerrige ja, men ikke noe mer. De er mer skeptisk enn noe annet og skygger banen når babyen skriker eller lager andre lyder. Synes det er rart folk skal få deg til å kvitte deg med katten din fordi du skal få barn... syke folk.. Tenk hvis alle gjorde det da...????
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Bruker man normalt vett så går dyr og unger godt i lag, dyr og babyer/ småbarn skal ALDRI være alene sammen uansett, voksne må passe på hele tida, eventuelt skille dem med fysiske hinder, som feks lukke døra til barnerommet når den lille skal sove,. Borsett fra vanlig lek så har jeg aldri opplevd at katt har fløyet på de små uten at de framprovoserte det selv, hunnkatten min slår en gang med poten uten å sette ut klørne som advarsel først, og så gir hun et lite klor på handa hvis de ikke tar det til etterettning, så jentene har fått et par risp, men det var da fortjent siden de terga katten, de er 3 1/2 og snart 2år gamle...læte av det, så nå får katten fred når hun er lei.
Kleint Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Synes du skal prøve å beholde katten din! Jeg skal ha tvillinger, har selv 2 katter! Er IKKE et alternativ å kvitte meg m de!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Javel.. så du er redd for at katten vil bli "trigga" av babylyder så du vil gi den bort..??? Dette er bare for dumt! Du burde ikke fått deg katt i utgangspunktet og det er kanskje like greit for katten hvis den kommer til en annen plass. Vil bare si at vi har alltid hatt katt, opptil flere på en gang og selvfølgelig er det litt mer å passe på (som f eks at man må passe på at katten ikke hopper opp i senga/vogna o.l) men sånn er det å ha dyr! Og så mye pes er det virkelig ikke!! Jøss denne var dum! Hadde forstått det hvis babyen var kommet og var allergisk men...
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 Herregud, kan du ikke prøve først da? Tror du at man må gi vekk katten eller hunden når man får barn? Jeg blir så oppgitt over slike som deg, som ikke gidder å prøve engang! Og tro meg, katten vil nok holde seg langt unna babyen. Babyer er skumle vesner og katter holder seg unna.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #11 Skrevet 24. februar 2009 det som er 20:28 er at jeg har aldri hatt katt før denne, og aldri hatt barn før. og jeg vill ikke katten min vondt og synes det var trist når jeg ble fortalt om at det funker ikke med katt og baby. og jeg som aldri har opplevd dette viste ikke annet. men er takknemmelig for svaren jeg har fått. og hvis det var at jeg MÅTTE velge så hadde jeg tatt babyen min. men det var fint og vite at så mange sier at det går helt fint og jeg slipper og gi henne bort. Jeg var bekymret over å ha de sammen siden katten min er litt smågal fordi hun fikk ikke være med moren, jeg tok inn en liten pus på 3 uker. og at du skal kritisere meg for at jeg ikke vet bedre, så javel, ditt valg, men det hjelper ikke noe i det hele tatt. HI
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 20:32, jo jeg skal prøve! ja du blir oppgitt på sånne som meg, og jeg blir oppgitt på sånne som deg og som bare skal kritisere, jeg spurte om råd og da trenger ikke du komme å kritisere heller. har du ikke noe godt å si så ikke si noe!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #13 Skrevet 24. februar 2009 Jeg blir oppgitt over uvitenheten din. Jeg jobber i en dyrevernsorganisasjon og det er mange av dere, det er det verste av alt! Heldigvis kan de fleste snakkes til fornuft og det er et lite fåtall som opplever at det ikke går med katt/hund og baby. Jeg hadde selv katter da jeg ble mamma for første gang og kattene synes babyen var så skummel at de holdt seg milevis unna. Etterhvert som babyen ble til småbarn og nysgjerrig på pus, så godtok pus det meste og sa i fra om det ble nok. Et par klor har barna fått, men det har vært fremprovoserte og da har barna lært at pus ikke liker å bli dratt i halen. Og de som sier til deg at du må kvitte deg med katta skulle fått juling. Det var noen "velmenende" tanter som sa det samme til meg i sin tid, men det fnyste jeg bare av. Aldri om kattene hadde blitt gitt uten ekstremt tungtveiende grunner!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #14 Skrevet 24. februar 2009 Ser ut som HI har skjønt det nå og vil beholde pusen. Håper virkelig du gjør det... stakkars pusen!!!!!!! Veldig bra for barn å vokse opp med dyr, får et sunt og godt forhold til de firbente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå