Gå til innhold

nav eksperter =P hjelp meg litt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og samboern min er lærling men han får full lønn, altså ikke lærlinglønn. når ungen vår snart skal begyne i barnehagen vil det merkes veldig på økonomien, kan jeg få hjel av nav til å batale barnehageplassen ? eller hjelp til andre ting f.eks husleie eller noe ?

takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på husstandens samlede inntekt. På Husbanken.no finner du informasjon om noe som heter bostøtte, for familier med lav husstandsinntekt. Der kan dere søke om dere faller under deres satser. Jeg vet ikke om det er slik at lån fra lånekassen teller som inntekt, men jeg tror ikke det.

Så lenge dere ikke får trygde ytelser fra nav, så får dere ikke noe bidrag til barnetilsyn der i fra.

Om husstandsinntekten er så lav at hjulene ikke går rundt, så kan en søke om stønad til livsopphold, eller såkallet supplerende sosialhjelp. Da godkjenner sosialkontoret (nav) utgiftene deres og de ser på inntektene deres, og regner ut hva som er minimum livsopphodlssats for en familie på deres størrelse g regner ut med hvor mye dere skal sitt igjen med etter hus og strøm er betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...