Gå til innhold

Når i svagerskapet fikk dere hovne ben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 31 nå. Siste uken har ben (og fingre) hovnet veldig opp.

Har til og med merket at jeg har drukket mye og tisset lite .-/

Nå går kanten på sokken 1 cm inn i leggen og det prikker i bena når jeg sitter med de ned.

Lurer på hvor ille dette kommer til å bli.

Når og hvor mye hovnet dere opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nr 1, kjempe tidlig... rundt uke 20..... Med nr 2 ike i det hele tatt =))

Skrevet

Jeg hovnet opp endel. Begynte i påsken i fjor og jeg hadde termin 2. juni. Ca. 2-3 mnd. før termin blir det vel da. Det er viktig å drikke veldig mye og prøv å unngå salt. Ligg med beina høyt så mye som mulig. Jeg ble sykemeldt siste måned før permisjonen pga av dette. Kunne jo ikke sitte på jobb med beina på pulten :-) Hadde et par Spotec sandaler jeg kom oppi, men det var det hele. Hvis sokken er 1 cm inn i leggen er du ganske hoven. Tror jeg ville kontaktet lege.

Skrevet

Ingen ting nokon av gongane. Fekk 1 på ødem mot slutten begge gongar pga litt hoven i fingrane.

Viss du har blitt veldig hoven veldig fort ville eg tatt ein ekstra tur til legen eg, og få sjekka urin og blodtrykk.

Skrevet

Begynte vel rundt uke 25 tror ejg med alle 3. Med førstemann ekspolderte det etter uke 35. Da la jeg på meg 3-4 kilo i uken og endte opp med 3++ i ødem og svk.forgiftning. Når man har 3++ i ødem har man ekstremt mye vann i kroppen. Min mann sine sko som var 4 nummer for store for meg passet ikke lenger, trykket jeg midt oppå foten kom det et dupt søkk ned som brukte over 1 minutt på å glatte seg ut igjen, klokken som jeg normalt hadde 2-3 hull å gå på passet ikke lenger, ringen stoppet før øverste ledd på fingeren, jeg fikk knapt på med BH-en, det var fysisk vondt å gå, det var umulig å sitte på kne, jeg klarte ikke å bruke boksåpner osv. Veldig ille med andre ord... Med de to andre fikk jeg "bare" 2 i ødem, og det var i grunnen ille nok det.

Skrevet

Ble aldri hoven når jeg gikk gravid jeg...ingen steder i kroppen faktisk : )

Skrevet

var vel som alva på slutten ja! au au au! alt gjorde vondt.

Skrevet

Skal til jordmor til uken , så tror jeg venter til da.

Noen som vet hvilke kriterier som skal til for å få de forskjellige gradene av hevelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...