ApriIbaby Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Er i uke 31 nå. Siste uken har ben (og fingre) hovnet veldig opp. Har til og med merket at jeg har drukket mye og tisset lite .-/ Nå går kanten på sokken 1 cm inn i leggen og det prikker i bena når jeg sitter med de ned. Lurer på hvor ille dette kommer til å bli. Når og hvor mye hovnet dere opp?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Med nr 1, kjempe tidlig... rundt uke 20..... Med nr 2 ike i det hele tatt =))
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Jeg hovnet opp endel. Begynte i påsken i fjor og jeg hadde termin 2. juni. Ca. 2-3 mnd. før termin blir det vel da. Det er viktig å drikke veldig mye og prøv å unngå salt. Ligg med beina høyt så mye som mulig. Jeg ble sykemeldt siste måned før permisjonen pga av dette. Kunne jo ikke sitte på jobb med beina på pulten :-) Hadde et par Spotec sandaler jeg kom oppi, men det var det hele. Hvis sokken er 1 cm inn i leggen er du ganske hoven. Tror jeg ville kontaktet lege.
Ranveig R Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Ingen ting nokon av gongane. Fekk 1 på ødem mot slutten begge gongar pga litt hoven i fingrane. Viss du har blitt veldig hoven veldig fort ville eg tatt ein ekstra tur til legen eg, og få sjekka urin og blodtrykk.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Begynte vel rundt uke 25 tror ejg med alle 3. Med førstemann ekspolderte det etter uke 35. Da la jeg på meg 3-4 kilo i uken og endte opp med 3++ i ødem og svk.forgiftning. Når man har 3++ i ødem har man ekstremt mye vann i kroppen. Min mann sine sko som var 4 nummer for store for meg passet ikke lenger, trykket jeg midt oppå foten kom det et dupt søkk ned som brukte over 1 minutt på å glatte seg ut igjen, klokken som jeg normalt hadde 2-3 hull å gå på passet ikke lenger, ringen stoppet før øverste ledd på fingeren, jeg fikk knapt på med BH-en, det var fysisk vondt å gå, det var umulig å sitte på kne, jeg klarte ikke å bruke boksåpner osv. Veldig ille med andre ord... Med de to andre fikk jeg "bare" 2 i ødem, og det var i grunnen ille nok det.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Ble aldri hoven når jeg gikk gravid jeg...ingen steder i kroppen faktisk : )
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 var vel som alva på slutten ja! au au au! alt gjorde vondt.
ApriIbaby Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. februar 2009 Skal til jordmor til uken , så tror jeg venter til da. Noen som vet hvilke kriterier som skal til for å få de forskjellige gradene av hevelse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå