Gå til innhold

Overtidskontroll - Hva skjer og hva skal jeg ta med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på overtidskontroll på fredagen. Dere andre som har vært på det, tok dere med dere sykehusbagen? Hva er det som skjer på kontrollen? Setter de i gang da eller venter de?

Er 11 dager på overtid i dag, sukk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dessverre at dette varierer veldig fra sykehus til sykehus. Da jeg var inne på overtidskontroll med førstemann, sjekka de åpning og sånn. Men der var det ikke tegn til at babyen ville ut, så jeg ble satt opp til igangsetting noen dager senere. Jeg tror jeg hadde pakket en bag og hatt den med i bilen for sikkerhets skyld, siden du er såpass over tiden. Men vær forberedt på at du kan bli sendt hjem igjen også.

Skrevet

Til fredag er du 14 dager på overtid. Da hadde jeg tatt med bag og forlangt å bli igangsatt.

De aller fleste sykehus/leger opererer med 14 dagers grense. Jeg har blitt satt igang 14 dager over med begge mine jenter, forventer samme nå (statistisk sett).

Sist hadde de tenkt å sende meg hjem for å avvente et par dager, men da fikk han beskjed om det kunne han bare glemme.

Viste til forskning ;)

14 dager er MAX av hva jeg finner meg i å gå hvertfall. de har jo retningslinjer som er satt til 14 dager, så da får de sannelig forholde seg til dem. De er der nok av en grunn.

Lykke til. og vil tro du skal føde til fredag jeg.... (misunnelig!!!!!)

Skrevet

Jeg var på overtidskontroll 12 dager etter termin. Da tok de UL og vekstestimering (bommet med 1kg!), tok CTG og fikk beskjed om å komme tilbake to dager etter for ingangsetting.

Da sto jeg opp grytidlig, for vi fikk beskjed om å ringe 7 om morgenen for å høre om det var noe ledig, men da var det så mye å gjøre, at vi bare måtte vente, og ringe tilbake senere. Kl 13 fikk vi lov å kjøre innover, er 1 times kjøring, så klokken 15 tok de vannet. Da gikk det slag i slag, og fødselen kjentes altfor kjapp og vond ut for meg. Gruer veldig til neste, som nå bare er 10 uker unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...