Venter09<3med ny spire Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 vi tenkte på100% lønn i 44uker men hørte her om dagen at de trekker fra ferie og hellig dager så da blir det ikke mye uker igjen.stemmer dette eller får jeg 38hele uker og samboerenmin 6 hele uker eller stemmer det at vi mister ukene som kommer til å bli ferien.?????? håper det er noen som vet...
Moderbodin har født Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 På det skjemaet jeg har fått, står det at stønadsperioden forskyves dersom du tar ut lovbestemt ferie i denne perioden. Dvs. at du jo kan regne 44 uker + ferie. Var ivertfall sånn jeg gjorde det forrige gang jeg hadde permisjon.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Hvis du tar ut ferien din i permisjonstiden blir permisjonen forlenget med like mange uker...men husk at du ike får penger de ukene du tar ferie!
Venter09<3med ny spire Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2009 altså så må jeg jobbe noen uker si 30 da så stoppe permisjon forå ta ferie, eller kan vi ta 44 uker så ferie 4 uker etter permisjons tiden? skjønner ikke dette helt jeg
Venter09<3med ny spire Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2009 vis jg skjønner riktig så fårvi 44 uker + antal uker i ferie?
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 var idag på nav for å høre reglene, og da sa hun til meg at de stoppet foreldrepengene de ukene jeg hadde lovbestemt ferie, og startet de opp igjen de dagene jeg begynte igjen i permisjonen. Og får du baby etter 1 juli så mente jeg å lese at bf skal ha 10 uker permisjon. Noe jeg også blir berørt av..
*emeline* Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Får ikke penger de ukene du tar ferie??? Hvorfor ikke det da? Man har jo rett på 5 uker ferie hvert år, med lønn (eller feriepenger). Jeg skal først ha permisjonen og deretter 4 uker ferie, har termin i mai og skal ha 5 uker ferie til i tillegg til dette, som jeg skal ta ut ila. 2010. Får da lønn hele tiden, regner jeg med.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 jeg får nok feriepengene når jeg tar ut lovbestemt ferie.. Har aldri fått lønn når jeg har ferie.. Annet enn de feriepengene du har tjent deg opp!
Venter09<3med ny spire Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 24. februar 2009 skal barnefaren ha 10 uker? er det mulig. jeg vil ikke gå fra ungen i uker 34, det er 1 mnd mindre for meg som mor det og det er ille.... sorry men skjønner fortsatt ikke med ferie jeg. sikkert dum men men.. får ta meg en tur på nav en dag jeg har fri...
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 slik jeg forstod det så får du den fulle permisjonstiden + det du hadde til gode som ferie..
Venter09<3med ny spire Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 24. februar 2009 oki da forstår jeg vet du.. har termin 1 sep. og begynner å jobbe igjen sånn ca i mai. vis jeg har regnet riktig og da tenkte vi ferie i juli aug mnd. så da går jo det fint.. hehe...
*Lykkelig_mamma* Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 Jeg skal ut i permisjon 14. mai i år, og fra. 25. juni til 23. juli, altså 4 uker, tar jeg ferie.. Da har jeg hatt 6 uker permisjon som jeg får selvfølgelig penger for av NAV(eller i mitt tilfelle utbetaler arbeidsgiver mnd. lønn hver måned, og får refundert svangerskapspenger av NAV) Men i disse 4 ukene med ferie får jeg ikke "lønn", men må leve av feriepengene som kommer i juni.. Etter de 4 ukene er gått, forsetter jeg med permisjonen min, som jeg har tatt på et 56 uker med 80% lønn utbetalt. Så jeg forskyver permisjonen min med 4 uker i sommer.. Grunnen til at jeg tok ferie i sommer i stedet for å spare den til permisjonen min er ferdig neste år(2010), som hadde selvfølgelig vært like greit, er fordi at det er visst kommet noen nye ferieregler som sier at man må ta ut all ferien man har opptjent, for å kunne få utbetalt alle feriepengene.. Så derfor tok jeg det heller i permisjonstiden slik at jeg får alle feriepengene mine i år:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå