Gå til innhold

sjalu hund??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er gravid 12 uker og har en hund på 1,5 år..

har ALDRI hatt problemer med den. gjør ALDRI noe galt og er bare snill og lydig og ikke minst smart.

igår var jeg borte i 1 minutt og da jeg kom tilbake hadde hun slukt til seg hele godteposen som lå på bordet! (hun rører aldri noe som ligger på bordet, ikke engang hvis vi kaster leker til henne og de havner der)

jeg ble SKIKKELIG sint fordi hun vet SÅ godt at hun ikke har lov.

idag skjedde det samme igjen! hadde aldri trodd hun skulle tørre å gjøre noe sånt igjen etter at jeg skreik og kjeftet sånn på henne igår. nå spyr hun som bare det (heldigvis så hun får opp alt hun ikke tåler og så hun får se at hun ikke har godt av det) men jeg blir så sint!!

jeg vet at dere kan si at det er jo bare en hund og man kan ikke forvente så mye av dyr. men det kan jeg faktisk med henne. når hun i 1,5 år aldri har gjort noe galt før.

jeg begynte først nå å tenke på om det kanskje er noen instinkter som gjør henne sjalu på barnet i magen? er det mulig eller?

hun er veldig sjalu på andre mennesker. hvis jeg gir noen en klem eller til og med når jeg snakker i telefonen.

er det noen som har lignende erfaringer? eller som vet noe om sjalusi hos hunder? er min første hund og mitt første barn. ganske uvitende;)

syns det er vanskelig hvis hun skal være sånn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke det har så mye med babyen i magen å gjøre :)

Huder har en slags 2. pubertetsfase i 17-24 månderes alderen, din hund faller jo inn under dette. Dette er en psykisk kjønnsmodningsfase hvor hunden ofte tester styrken sin psykisk.

Viktig å være ROLIG og bestemt!Du er sjefen og skal bestemme hva hunden får lov til og ikke lov til... viktig at hunden skjønner at du er sjefen og at den kan stole på at du tar de rette avgjørelsene.

Min hund hadde en skikkelig "tøffe seg" periode da han var ca 2 år.

Det gikk seg til... så lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...