Gå til innhold

Gir der babyene deres vann fra springen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller koker og kjoler dere? Flaskevann?

Gjor litt av alle 3. Men lurer på er det vits i og styre? Er det greit m/vann fra springen for de små? Han er 10 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 3 mnd er det ikke nødvendig å koke vannet, da kan man ta kald vann fra springen. I følge mattilsynet.

Skrevet

Da jeg begynte å gi de vann i 6 mnd. alder, så ga jeg fra springen, og det er helt ufarlig her i Norge når de er såpass store.

Skrevet

Uansett hvor man bor i Norge? Det er ikke visse områder som har 'renere' vann enn andre?

Skrevet

Gir også vann fra springen. Har gjort det lenge nå. Hun er 10 mndr. Vannkvaliteten her jeg bor er i alle fall såpass bra, at koking er unødvendig.

Skrevet

Det er sikkert steder som har bedre vannkvalitiet enn andre steder, men vannet er helt trygt å drikke allikevel. Undersøkelser viser jo at springvann er like bra som flaskevann her til lands iallefall.

Skrevet

ok, bra! Vi bor i Royken kommune.

Skrevet

HS sa at det var ok fra 6 mnd og så lenge man ikke vet om noen grunn til at det er dårlig vann i området så skulle det nok ikke være noen fare...

Skrevet

Jeg gir vann fra springen, hun er 4,5 mnd. (nå slurper hun bare i seg mikroskopiske mengder, da). Her er vannkvaliteten veldig bra, så det tenker jeg ikke noe på.

Skrevet

Etter 7 mnd har vi gitt kalt vann fra springen, men har alltid latt det renne litt først =))

Skrevet

Jeg koker og avkjøler vannet fremdeles. Jenta mi er 7 1/2 mnd, men jeg kommer til å fortsette med det en stund enda. Vi bor i Bergen, og det er ikke lenge siden den Guardia-epidemien var, og folk ble skikkelig syke. Kan bare se for meg hvor syk den lille kroppen ville blitt hun hadde fått i seg slike bakterier :-( , så jeg vil være på den sikre siden.

Kanskje litt hysterisk, men jeg synes ikke det er noe stress, så da gir jeg henne det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...