Brillemamma Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Vesla er 6mnd gammel.Har helt fra fødselen av vert veldig urolig ved puppen. Jeg har aldri kunnet amme blandt andre,for hun veiver med armer og ben,slipper puppen i hytt og pine så jeg sitter der å blotter den,skriker innimellom osv..Men jeg har hatt sååå lyst til å amme denne gangen,med førstemann måtte jeg gi meg etter 6uker.. Så jeg har bitt tennene sammen og holdt ut, for det har jo ikke gjort vondt,som sist gang..Bare mye stress.. Nå er hun 6mnd og jeg lurer på å slutte ammingen og gå over til flaske. Har gitt flaske av og til,og det har jo bare gått som en drøm. Hun er også begynnt å bli veldig lite interessert i puppen..Får 2faste måltider for dag,kanskje noe med det å gjøre? Hva tenker dere? Bør jeg amme lenger? Jeg tenker at 6mnd er jo en stund da..tross alt.. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget jeg. Vil vel bare lufte tankene mine litt..er så i tvil om hva jeg skal gjøre.. Kommer til å fortsette å amme om natten uansett..om det går? Eller forsvinner melken helt om jeg slutter å amme på dag?...
jh80 Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Dette hørtes slitsomt ut. Amming er kos, hvis ikke kutt ut. Som du sier, 6 mnd er bra:) Jeg sluttet når minsten var 7 mnd, hadde sluttet før, hadde hun ikke vært så vanskelig med flaska. Til slutt ammet jeg nesten bare på natta, og det var slitsomt, annenhver time. Hun var for nysgjerrig på alt og alle på dagtid. Du kan fint amme en gang i døgnet, det gjorde jeg med de to første på slutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå