Gå til innhold

Ringene. Hvilken finger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken hånd skal forlovelsesringen være på? Høyre eller venstre? Og gifteringen???

Ble forlovet i dag :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis:)

Vi har begge på venstre men vi er ikke hel norske...

Men i norge er det vel høyre som gjelder. (merkelig nok må det være det eneste landet i verden hvor det er sånn)

Skrevet

Forlovet på samme dag som svenske kronprinsessan :) Gratulerer:)

Skrevet

glemte å skrive, det er vel høyre på begge i norge?

Skrevet

Vi har begge på høyre ringfinger.

Skrevet

Og gratulerer så masse med forlovelsen!

Skrevet

Hvis du er HKH Victoria skal du ha den på venstre, men er du norsk er det mest vanlig å ha den på høyre :)

Vi er norske og har den på høyre, men egentlig er det mest logisk å ha den på hjertesiden, altså venstre!

Skrevet

Jeg har min forlovelsesring på venstre hånd, og når vi gifter oss vil vi begge ha gifteringene på venstre. Dette fordi vi gifter oss i Roma, og fordi vi valgte at det bare var jeg som skulle ha forlovelsesring(diamant). Litt utradisjonelt i forhold til at vi begge er norske, men så blir jo ikke bryllupet så veldig tradisjonelt heller.

Skrevet

Jeg fikk frierring da jeg ble fridd til, og den hadde jeg på venstre hånd - det er jo hjertesiden + at det er mest praktisk ift at jeg er høyrehendt;o) Jeg var høygravid da jeg fikk ringen, og nå er den for stor til venstre ringfinger, så jeg har tatt den på høyre (litt stor der også, men bedre enn venstre;o)). Er jo ingen som skjønner at jeg er forlovet når jeg hadde ringen på venstre heller...er rart at Norge skiller seg fra resten av verden der i grunn...hvorfor høyre, liksom? ;o)

Jeg skal ha gifteringen på samme finger som frierringen og blir vel å ha de på høyre hånd slik at folk skjønner at jeg er gift;o) Vi gifter oss i USA, og jeg syns det er så lekkert å ha de to ringene sammen - det er jo veldig "amerikansk" (sikkert vanlig i flere land, altså, men jeg forbinder det med USA), men det passer jo bra siden vi gifter oss der:o)

Skrevet

Hos oss var det bare jeg som hadde forlovelsesring, og den hadde jeg på høyre hånd.. Da vi giftet oss tok vi gifteringene på venstre hånd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...