gullborg Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Første gangen for meg dette her så har endel spm. Begynnte å blø på torsdag i forrige uke, fram til helgen var det bare bitte litt, men fra lørdag har jeg blødd som en foss. Hvor mye og lenge skal dette var?. Det er jo mye mer enn en vanlig mens. Bør man alltid gå til legen og sjekke etterpå eller kan jeg regne med at alt er kommet ut. Takknemlig for svar.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Hei vennen. Så trist da Jeg har dessverre opplevd dette noen ganger nå... Hvor langt var du på vei? Man blør forskjellig, men 10-14 dager er nok helt normalt. Og det er en god del mer blod enn en vanlig mens ja. Heldigvis avtar det litt etterhvert. Jeg har ikke hatt smerter noen av mine ganger, mens andre har hatt veldig vondt. Håper du har det fysisk smertefritt ihvertfall. På Haukeland sa de at det ikke var vanlig å ta ul i etterkant om man var tidligere enn 8 uker på vei da SAen inntreffer. Så tidlig regner man med at kroppen ordner opp selv. Om du derimot har mistanker om at ikke alt er ute,-f-ex- om du blør lenge el.l.så be om en sjekk. Håper inderlig du er tilbake hos oss så snart du kan og vil *klappe på*
gullborg Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2009 Hei og takk for koselig svar. Trist dette her, men samtidig er jeg glad for at det skjedde såpass tidlig istedenfor at det skulle skje senere når jeg var blitt ennå mer knyttet til babyen. Jeg var nok ikke lenger enn ca 6 uker på vei. Visste at jeg var gravid i akkurat 1 uke, men utrolig hvor fort man omstiller seg og begynner å planlegge litt for seg selv i det stille. 10-14 dager var veldig lenge synes jeg, men da får jeg vel bare kjøpe inn mer bind da. Har hatt ganske vondt i magen disse dagene, men har kommet meg på jobb med div paracet og ibux innabords. Kommer til å prøve igjen med en gang, men vanskelig å vite når eggløsning er, når jeg ikke har noe mens å gå utifra. Trist at du har opplevd dette flere ganger, men håper at alt står bra til med deg og babyen denne gangen. Hvor langt er du på vei?
TromsøMamma venter liten gutt Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Off, det var trist å høre. Da æ mista blødde æ faktisk i hele 5 uke - DET var slitsomt det, og masse penga i bind.. Men æ hørte jo faktisk at æ mista, så legan sa at da ville kroppen skylle ut resten sjøl, og inga utskrapning var nødvendig. Håpe det går bra med dæ, vet at detta kan være ei stor påkjenning.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Takk Jeg er tidlig på vei jeg også...6 uker. Skal på tidlig UL på fredag for å få avkreftet eller bekreftet ting og tang..... Er jo vandt nå til å få negative beskjeder på UL,og da vil jeg gjerne vite det før vinterferien begynner slik at jeg kan tenke framover..... Men, sist jeg mistet var september i fjor. Jeg har fått bearbeidet tapet mitt. Jeg håper virkelig du har folk å støtte deg godt til nå, det er gull verdt Om du bare var bevisst din graviditet en uke....Håp og kos og tanker og drømmer vokser sinnsykt fort med en gang den testen lyser positivt mot deg... Det er like hardt å miste i uke 5 som i uke 8 om du skjønner... Jeg har heldigvis unngått å miste sent, vil ikke tenke på hvor hardt det er... *Klappe på* ... Prøv med en gang dere er klare for det,og kom inn her og vær med oss Kan håpe på at jeg er her også da
Carasnella Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes du skal ta deg en tur til legen og få det sjekket uansett jeg! For det kan godt hende at du har en MA selv om du fossblør i mange dager, det skjedde nemlig med meg! Jeg var sikker på at jeg hadde hatt en SA for jeg blødde svære klumper i mange dager og ble sendt på en UL av fastlegen min, for å være sikker på at alt hadde kommet ut. Møtte opp på sykehuset og fikk se et lite hjerte som banket og alt så ut til å være i skjønneste orden i følge gynekologen. Men ingen skjønte hvor alt blodet kom fra. 10 dager senere var jeg på UL igjen og da hadde jeg plutselig et dødt foster i magen og måtte ha utskrapning. Så ta kontakt med fastlegen din du, for å være på den sikre siden.
gullborg Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2009 Ønsker deg lykke til på fredag og krysser fingrene for deg. Håper virkelig at du får positiv beskjed på ultralyd. Må være tøft å få gjenntatte negative opplevelser omkring dette. Har dere prøvd lenge, hvis jeg kan spørre om det? (trenger ikke å svare) Vi kommer nok til å prøve snart igjen, så jeg håper jeg er tilbake om ikke så lenge:-) Håper du er her da, det var godt med et ordentlig og trøstende svar. Tusen takk for all støtte Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå