Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Lillingen vår må ha verdens sjeldneste føflekk. Den går fra tommelen og opp til ryggbladet. Det er en tynn (lillefingertykk) rød/rosa stripe hele veien. På ryggbladet er det et større område som er rosa. Vi har vært helt sikre på at det var en form for eksem, men etter to spesialister som sier det samme så vet en ikke hva en skal tro. Nå når hun enda er så liten ( 2 år) så orker vi ikke gjøre noe med det, men så kommer tiden da hun blir større og synes den er ubehagelig og stygg. Noen som har erfariger med å fjerne det? De fortalte oss at de måtte skjære om den skulle fjernest, jeg trodde kanskje laser var et altenativ.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Min datter har en brun føflekk som dekker halve hodet og strekker seg litt inn i ansiktet. Hun er nå ett år. Vi har vært til vurdering hos hudspesialist Cato Mørch. Han sier at vi bør la behandling bero til hun selv kan avgjøre hva som skal gjøres. Problemet med laserbehandling er at den må gjøres mange, mange ganger for å få vekk pigmenteringen, og hver gang må hun i narkose, og hver gang vil hun få store smerter etterpå. Så vi lar det bero. Merket har blitt veldig mye lysere i løpet av dette første leveåret hennes så vi håper den utviklingen fortsetter. Kanskje din datters merke også vil bli lysere med tiden. Jeg har lest i informasjonen vi har fått at røde merker blir seinere lyse enn brune.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 jeg har også vært hos cato mørch.. skal inn til laserbehandling for ansiktet mitt til høsten igjen..ikke for noe føflekk greier da men...for min del er det på grunn av plagsomt utslett i ansiktet. men min datter har en stor "svak" føflekk...som ligner mere på et fødselsmerke...ved lysken.. og inni den er det 6,7 bitte, bitte, bitte små tydelige føflekker.. merkelig.. aldri sett sånn merke før. men legen vår sier det store også er en føflekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå