Gå til innhold

Har dere "spesielle" middager i helgene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på at taco eller hjemmelaga pizza bare er forbeholdt lørdag f.eks. Jeg har altid vært vant til sann type mat på lørdagskveld (pizza, taco, lasagne etc) mens sambo mener at man godt kan ha karbonadekaker og potetmos på en lørdagskveld. Det har de nemlig hjemme hos foreldrene, ikke egne kosemåltid om lørdagen.

Men kan dere også da ha taco på en tirsdag?

Vi sitter å skal skrive ukemenyer- må få litt mer system enn å gå på butikken hver dag og handle til bare denne ene dagen. Og da kom spørsmålet opp igjen, som mange ganger før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er nok vokst opp med pizza, taco ++ på lørdag ja... Hender vi har noe av det fredag i stedenfor, men har stort sett noe gost lørdag kveld i tillegg.

Skrevet

Vi har noe som er typisk kosemat på lørdagen, ja. Vant med det begge to.

Taco kan vi også ha på tirsdagen, pizza like så. Dog skjelden det skjer.

Skrevet

Vi har som regel "kosemat" fredag og lørdagkveld.

En av dagene med ungene,da får de velge noe,og en kveld bare sambo og meg.

Kan jo hende vi har taco midt i uka,men det er sjeldent.

Skrevet

Vi kan ha hjemmelagd pizza eller taco på hvilken dag det skulle være, føler ikke det kun er helgemat :) I weekenden lager jeg ganske ofte noe mere komplisert enn i ukedagene, ting som skal koke lenge, krever mye arbeid eller prøver nye oppskrifter :)

Men vi kan også fint spise spagetti og kjøttsaus eller noe annet lett på fredag eller lørdag.

Eneste som er fast er fisk på tirsdager, da den fiskeallergiske mann er på kurs sent ;)

Skrevet

vi kan godt ha pizza og taco i uken. lørdagene spiser vi som oftest biff. søndagene lager jeg gjerne skikkelig søndagsmiddag. sånn som skal stå noen timer i ovn og sånt.

Skrevet

I helgene har vi som regel pizza(fredag som oftest) tapas, taco, biff.

Ellers i uken går det mye i kyllingfilèt, produkter av karbonadedeig(kjøttboller, spagetti, kjøttkaker+++) Prøver å ha en veggisdag og en fiskedag i uka.

Skrevet

tja..hender vi kan ha sånt midt i uka også, men blir vanligvis litt ekstra på helg, da kansje særlig søndagsmiddagen som ofte er middag som krever litt mer jobb med tilberedning også siden man har litt bedre tid og det skal være litt "helg".

På fredag og lørdagskvelder blir det litt kosemat som egner seg forran tv`n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...