Gå til innhold

Hvordan komme igang som alenemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette hører vel egentlig til inne på "aleneforeldre", men skriver det her på skravle, siden det er mer aktivitet her.

Har kasta gubben på dør. Men tror ikke han flytter med det første. Så det ender vel opp med att jeg må flytte.

Han har ingen inntekt, så han kan ikke beholde huset vi leier. Når han har kommet seg ut, så skal jeg flytte tilbake å leie videre.

Så det jeg lurer på nå då. Er om jeg bare skal melde flytting med en gang, også flytte hjem til mine foreldre, mens jeg venter på at han skal komme seg ut av huset? Eller om jeg bare skal vente..

Tenker det at jo fortere jeg kommer igang med papirarbeid og div, så kommer ting og tang raskere i orden.

Sikkert litt rotete, men håper folk skjønner hva jeg vil frem til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

får du han til og flytte barna til dine foreldre da? for ellers får du jo ingen ting. da er det jo han som bor med barna.

altså får du han til og skrive under på flyttemeldingen?

Skrevet

Det er jo ett godt spm. For han slår seg sikkert vrang.

Skal til samtale på Familievernkontoret på mandag.

Skrevet

kanskje du burde ta opp disse tingene på familievernkontoret. er han enig i at du skal ha hovedomsorgen? for i tilfellet så _tror_ jeg det går fint at du flytter dem når han har skrevet under på samværsatalen om at du har barna mest

Skrevet

Han bør bare være enig. For han har værken jobb eller inntekt. Han kan jo ikke ta vare på vårt barn, om han ikke har penger til tak over hodet, mat, klær osv.

Sef, kan kan jo gå på sosialen eller noe sånt.. Men tror jeg har størst kjans for å få hovedomsorgen for vårt barn.

Får høre hva de har å si på mandag. Vente med div papirarbeid frem til da.

Skrevet

han får jo samme økonomiske rettighete som en alenemor får om han har hovedomsorgen så han vil jo greie seg.

men dere må jo snakke sammen, kan jo godt hende han er av den oppfatningen at menn skal ha samvær og damer hovedomsorgen. mange av de.

du får ha lykke til! det ordner seg som regel ;-)

Skrevet

Jo, sant det. Han har jo rett på div støtte om han har hovedomsorgen. Er jo mangen alene foreldre som har 0 jobb og 0 i inntekt, men de får jo støtte nok til at de klarer seg.

Jeg er i "full" jobb, har en 87% stilling.

Takk for at du svarte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...