Humla&mini Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Hei.. Når kjente pappaen hos dere spark? Jeg er mellom 20 og 22. uke og forrige uke begynte jeg å kjenne ordentlig liv. Kjent liv før, men nå er det liv daglig, og det er som regel flere ganger om dagen. Dette er vår første og alt er veldig stas, så prøver å la far kjenne men han rekker det aldri. Synes så syndt på han, og han er jo litt små sjalu for han gleder seg virkelig og har jo så lyst til å kjenne spark han også.. Så når kjente pappaen og i hvilket nr i rekken av svangerskap var det? Klem
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Heisann! Med førstemann kjente ikke jeg ordentlig liv før i uke 20 og mener at det enda tok noen uker før pappaen kjente spark... Nå med andremann kjente jeg liv daglig og godt så tidlig som i uke 15-16... Og pappaen kjente det bare et par uker etterpå. Det kommer jo så veldig ann på hvordan disse små ligger... Fortvil ikke!! Plutselig både ser og kjennes det ut som en liten alien der inne... Og dere kan kose dere med disse herlige sparkene begge to :)
♥tosmåtroll♥ Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Pappaen kjente spark for to dager siden...:-) Men har ikke kjent siden...masse liv,men det virker som han ikke er sterk nok til å sparke skikkelig fra seg enda!! Er 20 + og dette er den første! Det blir nok liv etterhvert har jeg forstått, så ingen grunn til beskymring!
Ca-ma og Chris:) Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Heisann! Er i uke 22 nå, og pappen kjente ikke liv før et par tre dager siden, har klart å kjenne det to ganger, dette er på kvelden nåår jeg ligger på siden og han holder rundt meg! Dette er mitt andre svangerskap og mener å huske at det var rundt denne tiden haan kunne kjenne det sist også!
juli-jenta Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Pappa kjente spark her i uke 21 (23 uker nå)...er ofte etter at jeg har spist eller drukket noe, og legger meg flat på sofaen at lille frøkna setter i gang å sparke, nå blir det bare mer og mer kraft fra uke til uke:) Kan se at hånda gjør et lite "hopp" når det kommer et realt dunk der inne. Er første barnet her også, så dette er utrolig rart og fint. Pappa ble veldig rar da han fikk føle dette første gangen, var nok veldig følsomt øyeblikk ja:) Drikker jeg noe med sukker i, blir det i alle fall livat...så kanskje prøv med et glass saft eller noe for å "trigge" litt spark, funker her i alle fall.
Elise29 Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Her kjente pappaen spark når jeg var 17+1. Vi var kjempeoverrasket begge to. Jeg kjente det godt innvendig, men hadde ikke trodd at han skulle kjenne det utenpå. Er foreløpig eneste gangen det har vært så kraftige bevegelser.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Svangerskap nr 1. pappaen kjente liv i uke 18, 3 dager etter jeg kjente første tegn til liv artig
Alle oss:) Skrevet 25. februar 2009 #8 Skrevet 25. februar 2009 Her fikk pappaen kjenne for første gang i dag:) er 17+5. Andregangs. Jeg har kjent en del en god stund, men han har ikke klart før i dag. Smilte fra øre til øre:)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 25. februar 2009 #9 Skrevet 25. februar 2009 Tror det var ca uke 21.. Nå er babyen voldsomt aktiv, men er sparsom hver gang han skal kjenne etter:( Kan ikke huske at min forrige kjentes så godt før siste delen av svangerskapet...
Juni prinsesse Skrevet 25. februar 2009 #10 Skrevet 25. februar 2009 Vi hadde samme problemet - jeg rakk ikke si fra før det var over... Men jeg har pleid å legge meg oppå han med magen mot hans, det kjenner han godt. Han kjenner det også når vi ligger i skje i sengen om natten (meg bakerst)... Det er faktisk mye lettere å kjenne det slik enn ved å legge hånden på, i hvert fall så tidlig. Mage mot mage, så kunne han faktisk kjenne det fra uke 19, nå er jeg i uke 24 )
Tussi09 Skrevet 25. februar 2009 #11 Skrevet 25. februar 2009 Er 1 svangerskapet. Jeg kjente spark/bevegelse 17+2 og han kjente 19+1. Er 27+1 nå :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå