Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre med dette problemet? Jeg kaller det et problem pga jeg samtidig er kvalm, og lukt kan være utløsende faktor til at jeg kaster opp..Spesielt hjemme er det en lukt jeg ikke klarer å spore opp, blir snart gal av det. Den værste lukten er lukta av stekepanner og andre stekte ting..Blæh, blir kvalm bare av å tenke på det :/

Noen flergangs som har hatt dette i tidligere graviditeter og vet om det er vanlig at det gjelder hele svangerskapet? Er 14 uker nå, og det hadde vært fint hvis jeg slapp dette i fem måneder til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg har det akkurat likedann.... jeg er 12+2 i dag :o) håper også det snart går bort...det verste var mens jeg jobbet har jobb på bensinstasjon

Skrevet

Å huff ja, det kan jeg forestille meg var ille..var innom en bensinstasjon i går, og lukta av frityr slo meg nesten i bakken..

Skrevet

jepp og steke os fra burgere og pølser osv....uff og gamle uhygeniske gubber hehe...eller de som har tømt hele parfymeflasken over seg...nei er glad jeg er sykemeldt hehe klarer meg godt uten

Skrevet

ååh..jeg vet. De som har dårlig ånde på jobb har ENDA verre ånde nå når jeg er gravid!! Herregud :(

Skrevet

Hei!

Eg er 25+0 i dag...kvalmen har gitt seg for lenge sidan, men ikkje luktesansen... Heldigvis vert eg ikkje kvalm lenger av luktene, men eg kjenner dei like godt. Spesielt ei lukt i bilen...æsj...som om det er gamal fjøslukt blanda med gamal svette og dårleg ånde... Når eg spør andre om kva det lukter i bilen så seier dei at det lukter ny bil (han er kjøpt ny i okt.07). Det er jo godt at det ikkje er andre som kjenner lukta. Det hadde vore fælt i ein ny bil. Det har si årsak til at eg kjenner denne lukta, men eg vil ikkje fortelja om det.

Så: Den skjerpa luktesansen vil du nok ha resten av svangerskapet, men kvalmen vil nok gå over. Det vert lettare å leva med det då. Lukk(t)e til!

Skrevet

Det har jeg hatt fra dag 1 er i min 22 uke nå,ikke gått over=))

Skrevet

Hehehe, jeg må flire litt:) Det er fint å se at det ikke er jeg som er gal!

Samboeren min blir snart tokig av å høre på meg! Ikke nok m at ting lukter vondt, men det fremkaller jo spyingen!! :(

Jeg reagerer på masse, masse! Har alltid elsket lukten av nyvasket tøy. Takler ikke et eneste skyllemiddel!

Hadde en periode der jeg spøy bare jeg kjente lukten av soverommet!

Men, nå føler jeg meg litt bedre, er i uke 17:)

Slitsomt er det hvertfall!!!

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som føler meg litt gal for tiden :) Min samboer har frem til nå forsøkt ALT jeg har foreslått for å fjerne lukta bare jeg kjenner, men nå ser jeg at han begynner å bli litt lei (forståelig nok)..Det går egentlig ikke en eneste dag uten at jeg kommenterer det, og det er jo fordi jeg kjenner det!

Håper det går bort når barnet er kommet til verden, for det er tydeligvis bare sånn det lukter her i huset, og akkurat nå tåler jeg det ikke.

Skrevet

Jeg hadde det veldig sånn i starten, Var kvalm hele dagen, hadde super luktesans og en grusom smak i munnen. Er nå 22+1 kvalmen ga seg i uke 15 og da gikk ting seg til, lukter jo fortsatt litt bedre enn før, men det er ikke noe plage lenger, er ikke sånn at jeg spyr av å klappen hunden lenger fordi om jeg kjenner det lukter hund. Det som sitter igjen er den forferdelige smaken i munnen, føles som den kommer fra halsen eller noe, helt forferdeligl, må tygge på noe hele tiden for å ikke bli kvalm av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...