Gå til innhold

Kramper i føttene om natten?


Snart trebarns mamma <3

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg sliter med kramper i leggene og opp på og under foten.Det er fryktelig vondt mens det holder på.Det er veldig plagsomt å våkne av dette flere ganger om natten.. Er det noen andre som har dette? Noen som har noen tips til hvordan man kan redusere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var veldig plaga med det under forrige graviditet, men sleit meg gjennom det... Har hørt enkelte syns det hjelper med tilskudd av magnesium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får krampe i tær, legger og lår om nettene. Vondt, ja! De slipper taket når jeg kommer opp i stående og går litt rundt, men er også interessert i tips for å redusere disse plagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har noen kvelder på rad nå masert beina og leggene litt før jeg har lagt meg. dette har hjelpt utrolig masse. han bare "plukker" på beina, tar ikke i eller noe sånt. det er veldig deilig og fungerer sågodt som hele natten.! prøv dette :o) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå.. det hørtes godt ut med massasje på føttene gitt.. Men kan ikke si jeg sliter med krampe heldigvis. Her er heller problemet av ene siden av skinka eller foten sovner (ettersom jeg ligger). innbiller med at babyen kanskje presser på noen nerver slik at det blir litt lite blodgjennomstømning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massasje og strekke leggene (sett foten opp mot veggen) før man legger seg hjelper. I tillegg kan du prøve å legge bena litt høyere hvis du klarer å sove sånn. Det som virkelig har hjulpet meg er akupunktur - har ikke hatt en eneste krampe siden jeg begynte med det. Melkeprodukter, magnesium og kalk-tilskudd skal visstnok også kunne hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg har et såpestykke liggende under sengen.. Var veldig plaget med kramper i beina før jeg prøvde dette. Har nesten ikke hatt en krampe siden såpen kom på plass.

Billig og effektiv smertelindring:) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...