Gå til innhold

Gipsavtrykk. Prøver igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha et "bilde" i ramme, ikke en skulptur av barnehånda. Avtrykket skal gå utover, ikke ned i gipsen. Noen som forstår, og kan si hvordan dette gjøres???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag trolldeig, eller kjøp et gipsavstøpnings-kit.

Med trolldeig får du kanskje ikke like mye detaljer, men det går fint allikevel.

Trykk barnets fot/hånd ned i trolldeigen. Lag gipsblanding og hell nedi. La tørke. "Skrell" vekk trolldeigen (lett når du ikke har stekt den), og legg avtrykket (som nå går utover) i ramma du vil ha :o)

Skrevet

Åjaaa!!! Takk skal du ha. Hørt at man kan bruke trolldeig, men skjønte ikke hvordan. Jeg hadde kommet til å stekt den jeg, om du ikke hadde forklart meg. Skjønte ikke hvordan jeg skulle få skilt trolldeigen fra gipsen!

Skrevet

Bør man kjøpe et sånt kit, så man får en ramme som passer, eller kan man bare kjøpe en vanlig ramme????

Skrevet

Vanlig ramme har ikke plass til avtrykket. Jeg kjøpte på alexi, det funka veldig fint. Det følger med sånn gummi-masse som du lager avtrykket i. Om avtrykket blir for skulpturøst - altså for mye "ut", så kan du jo prøve å skale av det.

Jeg fikk egentlig et ganske grunt (ikke så utstikkende) avtrykk av foten til minsten, la den nedi ramma som fulgte med (den har plass til at du legger noe nedi, slik at du får det sånn som jeg forstår at du vil ha det) og så fyller du hele ramma med flytende gips etterpå. Da kan du jo lage avtrykket så lite utstikkende du bare vil, avhengig av mengden gips du fyller opp med.

Skrevet

Takk for hjelpen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...