barbalala Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Jeg er 15+6 og er endelig inne i en ok periode etter mye kvalme, oppkast og trøtthet. Har begynt å trene yoga som er veldig deilig, og har lyst å trene litt kondis også. Vurderer step eller lett aerobic. Sist svangerskap fikk jeg bekkenløsning i ca. 5 måned. Denne gang har jeg lyst til å forebygge evt. plager med å være mest mulig i fysisk aktivitet så lenge som mulig. Flere som trener og som har gode erfaringer med det?
Heidi <3 Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 hei jeg trener mye svømning når jeg er i form.. synes det er deilig kondis trening i tilleg til at det styrker musklene dine.. uten å belaste.. men som sagt så har jeg vert en del kvalm med oppkast. så det har ikke vert trening hver uke.. men anbefaler vann gym og svømning.. man blir så deilig frisk av det å..
*Hønemor81* Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Jeg er 16+5 og har trent ca. 1-2 ganger i uken hele svangerskapet, med unntak av de periodene jeg har vært litt kvalm. Trener lett kondisjon (sykkel og step) og styrke, og føler at det gir meg masse overskudd. Har lest at pulsen ikke bør være alt for høy, så jeg bruker pulsklokke og passer på at pulsen ikke kommer over 160. Jeg nå nå fått en fast liten kul på magen, og lagt på meg ca. 2.5 kg, og det er jeg veldig fornøyd med:)
nalle Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Hei! Jeg er i uke 24 og trener to ganger i uka på sats. Hittil har jeg holdt meg til "Stram opp" og "høypuls uten hopp". I morgen skal jeg ha treningsveiledning fordi jeg begynner å bli mer i tvil om hvilke øvelser jeg bør gjøre. Trenigen har til nå gått veldig greit.Jeg har sluttet med sit ups, men ellers gjør jeg de fleste øvelsene. Med en gang jeg kjenner smerter / ubehag i bekkenet stopper jeg med øvelsen. Ellers blir jeg veldig støl i ryggen etter treningen. Sikkert fordi ryggen må kompensere for den store magen:) Men jeg tenker at så lenge våkner opp dagen etter og kjenner meg fin er det ikke så farlig å bli litt stiv og støl:) Lykke til!
MiMa09 Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Jeg er 13+3 idag og har trent mer eller mindre jevnt hele tida, både før jeg ble gravid og etter. Jeg har vært rimelig kvalm og ugggen, for ikke å snakke om trøtt de første 10 ukene, så treningen bar preg av det. Nå begynner jeg derimot å finne tilbake til gammel form, og har tenkt å trene så lenge som mulig. Jeg har en stygg skiveprolaps i korsryggen, så må trene en del for å holde den i sjakk nå når jeg begynner å bli tyngre foran. Jeg har for det meste trent vekter og jogga. En del venner av meg skjønner ikke hvorfor jeg jogger når jeg er gravid, men er det egentlig et problem?? Legen mente det var greit så lenge jeg holdt moderat tempo... Og jeg har jo løpeformen inne fra før svangerskapet også...
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Jeg er på visitt fra 3.trimester... Er 33+5, har milde symptomer på bekkenløsning men trener 3-5 ganger i uka. Unngår å gjøre bevegelser som provoserer, altså det meste til siden. Sykler på SATS (gule timer), trener styrke og bruker div. kondisjonsmaskiner i studio. Bruker ikke pulsklokke, da jeg kjenner min egen kropp og vet hva som er "passe" tungt for meg. Trente rimelig hardt til jeg var i uke 20-22, inkl. intervalltrening, men var godt vant og trent i utgangspunktet. Og den lille kvalmen jeg hadde ble bedre av trening. Så kjør på jenter, ta alle "råd" med en klype salt og stol på de signalene kroppen sender. Les ev. "trening for kule mager" av Jill Jahrmann, anbefales på det sterkeste!
Augustibarn '09 + junibarn '12 Skrevet 25. februar 2009 #7 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har hele tiden hatt, og har fremdeles, hatt store planer om å fortsette med trening i svangerskapet. De første 11 ukene var jeg så utrolig trett så da var jeg glad om jeg klarte en gang i uken og nå som energien endelig er tilbake (er i uke 14 idag!) er jeg blitt syk og har ligget i sengen i en veldig sta forkjølelse siden en uke... Gleder meg til den er over, da skal jeg begynne på GravidYoga tenkte jeg! Etter hvert som det blir lysere kommer jeg å satse på lange promenader utendørs og lurer også på litt svømming. Så, som sagt - planene er der, skal bare få til resten òg...!
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 25. februar 2009 #8 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har alltid likt å trene, men de 3 første mnd av dette svangerskapet har jeg vært langt unna form til noe som helst. I tillegg til å være konstant kvalm har jeg hatt flere sykdomsperioder med bla. bihulebetennelse og halsinfeksjon. Nå tror jeg kvalmen holder på å slippe litt taket, er ikke konstant kvalm lenger, så håper at jeg snart skal være igang igjen med aktivitet. Da blir det nok lett jogging/rask gange utendørs i tillegg til litt styrketrening og etterhvert som golfsesongen er i gang igjen blir det nok tilbrakt noe tid på golfbana også. =) I sist svangerskap trente jeg hele tida (var ikke plaget med kvalme da), både kondisjonstrening og styrketrening og jeg har stor tro på at å trene bare er positivt om en samtidig er flink til å lytte til kroppen og ikke presse seg for mye.
FødeklarTaus <3 lilletulle <3 Skrevet 25. februar 2009 #9 Skrevet 25. februar 2009 jeg er 17+3 har kjøpt meg trenings dvd for gravide:) det funker for meg...da kan jeg gjøre masse bra øvelsa når jeg har tid... og tenkte jeg skulle begynne og svømme litt...har lagt på eg 1,5 kg, redd for å bli sånn som med den første...da la jeg på meg 25 kg, med svangerskapsforgifting...d skal ikke skje nå..
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 25. februar 2009 #10 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har nesten ikke trent noe de siste månedene, har vært så sliten. Men nå går jeg på yoga og prøver å svømme en del. Skal begynne så smått på treningssenteret igjen også så jeg får litt muskler i armene til å bære babyen Og så gleder jeg meg MASSE til det blir vår så jeg kan gå på tur i fjellet! Håper bare bekkenet holder seg!
*toppris* Skrevet 25. februar 2009 #11 Skrevet 25. februar 2009 jeg trener trener ikke slik som dere da;) men gjør de gravideøvelsene hjemme to ganger for dagen... er nå 12+5 og har lagt på meg 1kg, men har ikke fått mer "fett" på kroppen utenom at puppene har blitt større og magen buler mer...men fått mer muskler på bena;)
junibebis:) Skrevet 25. februar 2009 #12 Skrevet 25. februar 2009 Jeg er 25+4 og trener ca 4 ganger i uken. Dersom man er i form til det, er det ingenting som sier at man ikke kan trene som normalt, tvert imot! Trener spinning, ski, corepuls, aerobic og ellers ting jeg liker.. Når det gjelder pulsen begrenser dette seg selv lett, og man trenger egentlig ikke tenke så mye på det! Når det kjennes fristende å bli liggende på sofaen, husk at trening ofte gir lettere svangerskap, lettere fødsel og det blir lettere å komme i form etter fødsel! Lykke til:)
Pitty Skrevet 25. februar 2009 #13 Skrevet 25. februar 2009 Jeg er 17+4 og trener fast 2,5 time 2 ganger i uken. Da går det i yoga, jazz/moderne og flamenco. Dette har jeg gjort i alle år så det er bare deilig å fortsette med. Jeg prøver å komme meg på treningssenter 2 ganger i uken i tillegg, men til nå har det holdt med de 2 faste dagene mine da jeg ikke har hatt ork til mer. Jeg var mye dårlig de 3 første måndene så da ble det lite trening, men i ca en måned nå har jeg kunne fortsette som "vanlig" da formen har blitt noe bedre. Vil snart komme meg til treningssenteret, er vant til å trene 4 dager, så det føles som om noe ikke stemmer, men glad jeg i det hele tatt orker noe nå så jeg skal ikke presse meg og ta det som det kommer:o) Jeg anbefaler dans, det er suppert å trene )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå