ble_mamma_6august 09 Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Noen som har fått høre at jordmor tror du er lengre på veg? pga størrelse på livmor? jeg er 16+3
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 jeg er i uke 12 og jordmoren syns min livmor var kommet veldig høyt, den var 3-4 fingre under navelen og jeg er 12+1 i dag og var hos jordmoren i går...hun hintet litt på at det kanskje var 2 hehe men det håper jeg ikke
*toppris* Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 jeg håper jeg er litt lengre på vei,,,, var oå kontroll hos jm når jeg var 10+6, og hun mente det ikke var noe vits å måle magen, at der var det ikke noe... men hun skulle gjøre et bare for å gjøre det, og da sa hun, "jøss, det er jo komt opp 4 cm allerede". og hun la til at det var vanlig å bli skrudd frem på ordinær ul... så håper hun har rett;)
ble_mamma_6august 09 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2009 snakker ikke om hvor høyt bare.. men bredde og sånn.. selve størrelsen
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Min er brei også...går hele veien ut nesten når hun leitet etter hjertelyd hos babyen var hun nesten helt på hoften min for å lete...så livmoren min ligger helt ut nesten hehe hvis du skjønner...sikkert derfor hun også mente det kunne hvere to der
ble_mamma_6august 09 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2009 såpass ja.. hehe.. her er det nok bare en.. vært på UL tre ganger allerede pga blødninger.. Men litt rart hun tror jeg er lengre på veg.. da blir det som jomfru maria hihi
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Ja, med alle barna mine faktisk ;-) Har ikke stemt da, har bare veldig store SF-mål tydeligvis, altså en livmor som er høyere oppe/større enn det normale. Har du alt vært på 3 UL'er, så er du nok ikke lenger på vei med mindre de sa noe på UL'ene om det?
ble_mamma_6august 09 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. februar 2009 hun snakket om at jeg kunne være et par uker lengre på veg... har vært på tidlig UL, fosteret har da alltid vært noen dager eldre enn det menstermin sier hehe.. merkeliger greier dette :-/
Lykke X 4 Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 I uke 13 var min livmor bare 2 cm under navlen. Jordmor sa bare at det var et tegn på at babyen vaks som den skulle. Er heller ikke lengere på veg, har vært på UL og terminen stemmer. Tror det der med livmor og navel varierer veldig fra kvinne til kvinne. Og så har det sikkert noe å si om man har født barnfør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå