bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 hva er forskjellen for min del på å bære i baby bjørn active og f.eks mei tai? babybjørn syntes jeg var veldig ok. men pga at bekkenet mitt ikke ble bra etter fødselen så kunne jeg ikke bære så lenge i den før jeg fikk vondt i bekkenet. tror dere det blir bedre med f.eks mei tai? eller burde jeg bare la være å bære? de koster jo en del i innkjøp. og er dumt om jeg får samme problem med den
Hellinor Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 En MT er mye bedre og bære for bæreren, men det er jo først og fremst for barnet den viktige forskjellen ligger. I en babybjørn henger babyen etter underlivet/bekkenet, med mye trykk på den umodne ryggen. I en MT/sjal/ergo/manduca sitter barnet ergonomisk riktig, bredbeint med rompa lavere enn knærne. Dette fører til en mye jevnere belastning, og man kan bære leeeeenge. Sammenligne d med å sitte på et sykkelsete uten forstøtte og sitte på en stol med rygglene. Sier seg selv hvis man ser på forskjellene.
tvkrus Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Nå har ikke jeg hatt problemer med bekknet. Jeg syns at BB er som å ha er ransel på magen. Og i mai taien kan brukes på rygg og hoften. Jeg sydde mi selv . Men det er kansje noen som bor i nærheten av deg som har en og du kan prøve (er velkommen hit ,men er nok for langt unna) Men se på http://tettinntil.no/forumet/forumdisplay.php?f=60 kansje det er et treff i nærheten av deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå