Gå til innhold

dere som "bærer", kan dere se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er forskjellen for min del på å bære i baby bjørn active og f.eks mei tai? babybjørn syntes jeg var veldig ok. men pga at bekkenet mitt ikke ble bra etter fødselen så kunne jeg ikke bære så lenge i den før jeg fikk vondt i bekkenet. tror dere det blir bedre med f.eks mei tai? eller burde jeg bare la være å bære? de koster jo en del i innkjøp. og er dumt om jeg får samme problem med den

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En MT er mye bedre og bære for bæreren, men det er jo først og fremst for barnet den viktige forskjellen ligger. I en babybjørn henger babyen etter underlivet/bekkenet, med mye trykk på den umodne ryggen. I en MT/sjal/ergo/manduca sitter barnet ergonomisk riktig, bredbeint med rompa lavere enn knærne. Dette fører til en mye jevnere belastning, og man kan bære leeeeenge. Sammenligne d med å sitte på et sykkelsete uten forstøtte og sitte på en stol med rygglene. Sier seg selv hvis man ser på forskjellene.

Skrevet

Nå har ikke jeg hatt problemer med bekknet. Jeg syns at BB er som å ha er ransel på magen. Og i mai taien kan brukes på rygg og hoften.

Jeg sydde mi selv . Men det er kansje noen som bor i nærheten av deg som har en og du kan prøve (er velkommen hit ,men er nok for langt unna)

Men se på http://tettinntil.no/forumet/forumdisplay.php?f=60 kansje det er et treff i nærheten av deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...