Gå til innhold

Noen som har yrkesrettet attføring her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg har krav på dette. Har kronisk benhinnebetennelse å ser derfor mørkt på å jobbe som assistent i helsesektoren lenger. Har jo ingen rettigheter som assistent og derfor alltid nedprioritert når det kommert til avlastning mtp tunge løft, oppgaver generellt.

Lurere derfor på om dette er grunnlag nok for at NAV godkjenner attføring, er over 26år etc.... Hmmm

Hørt om folk som har fått dette på virkelig slette grunnlag. Ønsker selvfølgekig ikke å misbruketilbudet, derfor jeg lurer på om det er noen her i noenlunde samme situasjon som har fått evt ikke fått godkjennt attføring :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har yrkesrettet attføring på grunnlag av en kronisk sykdom..

Du kan få attføring fra du er 16år, men ikke utdanning før du er over 26år.

Skrevet

jeg er 21 år går på yrkesrettet attføring å tar salg og service. har brukt det siden jeg var 19år.. da jeg tok barne og ungdomsarbeider, noe som ikke var noe for meg.

Skrevet

Ja er jo utdanningjeg er ute etter. Var det mye peså få ordnet dette? Hvordan er din kroniske lidelse i forhold til min? Usikker på om kroniske beinhinnebetennelse over 4 år nå er grunn god nok... Sikkert vanskelig for deg å svare på det da... :)

Skrevet

1smule: får du da penger å leve av fra nav samt at de betaler skolen? Dette pga at du fant ut at barne og ungdom ikke ver noe for deg? Spørr og graver her jeg nå :)

Skrevet

Jeg kan svare på det når jeg er anonym:)

Jeg har kronisk utmattelsesyndrom. Det er jo en sykdom som "ikke syns" og mange mener det er en tullediagnose osv.. Så jeg vil tro det er noe lettere for deg å få attføring.. Det var ikke noe problem for meg, bare sørg for at legen din skriver en god legeærklæring.. Jeg søkte først rehabiliteringspenger for å ta det litt med ro å prøve å bli bedre, men de mente at jeg ikke var syk nok til det.... Men attføring gikk helt greit å få..:)

Skrevet

jeg bare krangla meg til det :P har aldri vært noe skolelys. aldri klart å konse meg i et klasserom.

så jeg får dagsats på noe over 500kr brutto.. pluss reisepenger og støtte til div andre utgifter. de betaler utdannelsen ja.

men jeg må jo vise progresjon. jeg sitter ikke på ræva å tar imot liksom.

jeg hadde jo ingen rettighetet på perm så jeg går nå på skole med min 7 uker gamle baby. funker bra det :)

Skrevet

Er du under 26 år HI?

Det er ytterst vanskelig å få utdanning dekket da.. Vet det er noen som får det til, men NAV har skjerpet veldig inn på den regelen i det siste... Det er nok mulig å få dekket noe innen vgs nivå, men høyskole er vanskelig vis du er under 26år...

Men det fins jo andre ting, som arbeid med bistand, avklaringskurs, diverse tiltak....

Skrevet

åh huff så kjipt, kjenner ei med den lidelsen du har å det må være kjempe tøft. Tror ikke det er noen tullesykdom nei.

Til opplysning så ble hun jeg kjenner frisk! Hun hadde det i mange år, utslitt å sengeliggende i ukesvis avgangen. Hun dro på kurs i oslo å lærte seg en ny måte å tenke på, ikke vært plaget på nærheten samme nivå etter dette:)

Ja skal til legen nå snart å høre om attest å diverse. Takk for svar:)

Skrevet

HI her

Jeg er fyllt 26 ja:) Håper de dekker høyskole. Har så mye studielån at jeg tror ikke jeg får til 3 år til. Men regner de attføringen utfra tidligere inntekt da?

Wow tøft å gå skole med 7uker gammel baby!

Skrevet

ja, jeg har hørt om det kurset, det koster 15000kr.. siden jeg ble syk da jeg var tenåring har jeg aldri opparbeida meg noe særlig inntekt og attføringspenger blir beregna utifra det så jeg får kun 8200kr i mnd,, så jeg har ikke råd til et sånt kurs... ;(

Det er viktig med en god attest fra legen, da er du nok godt på vei:)

Skrevet

attføring beregnes etter tidligere inntekt... 66% av tidligere inntekt pluss barnetillegg får du...

Skrevet

Det var synd du ikke har råd til det kurset.... :( får håpe du får det til en gang.

Tusen takk for god hjelp dere! Fått mye nyttig info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...