* 5 om dagen * Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 jeg tenkte jeg ville prøve ut den nye måte å heve de på,i ovnen og vannbad. men den oppskriften jeg har,er litt dum til det,for der skal de trilles ut med en gang,og stå å heve i 2 timer, og da blir det litt feil med den hevingen ville jeg tro.
lucky meee:) Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Jeg lager etter oppskriften på gjær pakken (tørrgjær for søte deiger, rød pakke). Synes de blir gode:)
Pusur_mor Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Du kan bruke denne. det er i utgangspunktet en bolledeig ( søt hvetedeig). Ungene elsker de fylte, men er kjempegode som bare boller også. Burritos-horn Ingredienser: 1,5 kg hvetemel 225 gr sukker 2 pk tørrgjær 2,25 dl rapsolje 4,5 dlvann 6 dl melk Fyll : 1 kg kjøttdeig 2 poser burritoskrydder 1 kg revet ost Stekes midt i ovnen på 225ºC i 15 min ( v/ bruk av varmluft senkes temp litt) Fremgangsmåte : Ha alt det tørre i en bakebolle. Lunk væsken og bland godt. Sette deigen til heving under plast i 45-60 min (dobbel str) Del deigen i 3-4 like store deler. Hver del bakes ut for seg. Bruk mel på bordet. Kjevle en rund deig/ leiv. Del den inni 8 trekanter. Legg på litt ost, fyll og litt mer ost ytterst , og rull/brett sammen. Legg på stekebrett, dekk med klede og etterhev i 45-60 min. Pensle med egg. Strø over evt rester av revet ost. Stek og avkjøl på rist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå