Lompa75 Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Vesla vår søla veldig en dag under et måltid og jeg ba mannen om å hente papir. Vel, han fant ikke papir med det samme, så han tok oppvaskkluten... Jeg dro den fra han i det han skulle til å tørke av hendene til vesla. Jeg sa:"strekk ut tunga". Han sa "Hvorfor det?" "Fordi at du skal sleike på denne før du tøker av hendene til vesla", sa jeg. "Eh..., ok jeg forstår poenget". "Ja, fordi et barn tar hendene i munnen hele tiden(1 år), derfor blir det det samme som å putte kluten rett i munnen". Hvorfor forstår ikke alle dette, lurer jeg på... Jeg lurer ofte på om jeg egentlig har tre barn, fordi det er så mye mannen må læres opp i som jeg vil kalle sunn fornuft.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Æsj, nei der går grensen.-( Selv ikke min distrè, bedre halvdel gjør det altså. Du får gå gjennom elementær "vaskelære" med han. Altså hvor de forskjellige klutene skal brukes:-)
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 hihi.. må ærlig innrømme at jeg har tatt oppvaskkluten en sjelden gang selv. Men har som regel sånne små kluter ( de gass klutene med fargekant) liggende i skuffen nede.. til å vaske rundt munn og hender;) oppvaskkluten er jo ganske uappetittelig.. selv om jeg bytter oppvaskklut en ganger daglig.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Ups da blir du sint på meg ser jeg... tørker begge mine med oppvasklørva jeg om jeg nettopp har tatt den i bruk, dvs tar ny lørve hver dag jeg da, greier ikke la dem henge til dagen etter d er ekkelt d. Vasker så klart ikke de små med den om den har vært i bruk hele dagen, har ofte en vaskeklut lett tilgjengelig ved middagsbordet.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Tror nok ungene slikker på langt værre ting enn oppvaskekluten.
Tredjemann på vei :D Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Æsj... Jeg hadde aldri gjort det, og heller ikke mannen min heldigvis! Men så bytter vi ikke kjøkkenkluten hver dag heller vi da, så det kommer jo helt an på hva den er brukt til og hvor mye den er brukt. Tørker alltid ungene med egne vaskekluter.
Norwegian by injection Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Tror ikke en frisk unge tar skade av oppvaskkluten engang iblant.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Jeg gjør det den dagen kluten er ren. Bruker den i en uke jeg da, men lukter aldri. Vasker den godt i oppvaskvann hver kveld.
Edelweis Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 æsj, jeg synes også dette er uapetittelig. har tatt min far i å gjøre det på vesla i blandt. gjør det aldri selv nei. ikke bestandig vi skifter oppvaskklut heller. men så tenker jeg at om jeg synes det er ei bakteriebombe på kluten, så skifter jeg den altså, for da vil jeg heller ikke vaske av bord å benker med den, det skal vi jo tross alt ha mat og div oppå. bruker sånne engangskluter jeg, som jeg bytter kanskje annenhver dag=)
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #11 Skrevet 24. februar 2009 Æsj! Kan du ikke slikke på oppvaskkluten er den ALT FOR SKITTEN til å tørke av kjøkkenbenkene med. Og derfor et barn også.
*bolla pinnsvin* Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 Hvis jeg vet at oppvaskkluten er relativt ren, så gjør det meg ingenting å tørke gutten vår med den hvis jeg ikke har noe annet for hånden. Regner med han tar på langt verre ting enn den i løpet av dagen, for å si det sånn.
Mamma til gutt 05 Skrevet 24. februar 2009 #13 Skrevet 24. februar 2009 Det kan fint min mann gjøre. Har sagt det til han flere ganger, men han forstår ikke grunnen til at han ikke kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå