Underveis --> Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Har akkurat vært hos jordmor og spurte om hvordan det gikk med antal plasser på Ahus. Hun hadde snakket med de i går og de mener selv at det som skrives i pressen er overdrevet. Siden nyttår har bare 5 blitt sent videre. Til sammenlikning så kunne hun fortelle at ved gamle Ahus (der hun jobbet) så fikk de fødende fra Ullevål hver eneste uke. I tillegg så skulle de få flere barselplasser ved andre avdelinger. Hun mente at det rett og slett ikke var et større problem ved Ahus enn ved andre sykehus. Greit å vite synes jeg. Det blir jo fremstilt som om det er Lotto om du får føde der. Det er det altså ikke.
Kliko Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Åh, så bra! Man blir jo gjerne litt bekymra når man får høre at sykehuset man skal føde på nesten ikke har fødeplasse. Bra det ikke er så ille som avisene skal ha det til da =)
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Jeg spurte min jordmor om det samme i begynnelsen av februar og ho sa at det var ingen grunn til bekymring. Sjelden det var så fult at man ble sendt videre. Men de 5 som var blitt sendt videre siden nyttår - var det pga komplikasjoner eller for tidlig fødsel eller var det fordi det var fult? For er jo fryktelig kjedelig å bli en av de som blir sendt videre. Uroer meg ikke for selve fødselen i det hele tatt men selve turen til sjukehuset og eventuell en beskjed som sier "beklager det er fult her" den friker meg helt ut :s
treningsberta Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 spurte om dette da jeg var der på omvisning, og de sa at Ahus uansett har ansvaret for å finne fødeplass til alle som opprinnelig fått plass hos dem, og de sender ikke videre med mindre det er "helt trygt" - altså at det er lenge til fødsel og ikke fare for noen komplikasjoner eller noe pga dette. Tror mye av skriveriene i avisen skyldes at Ahus faktisk har videresendt noen til andre sykehus, men det har vært når de har søkt om fødeplass, ikke når de faktisk har kommet med rier til sykehuset. Kjenner et par stykker som f.eks. har fått plass i fredrikstad istedenfor fordi ahus mente at de ikke hadde kapasitet nok, Dette er altså like mye en vurdering de har gjort på forhånd, lenge før det blir aktuelt med innleggelse. Føler meg rimelig trygg på at de tar i mot meg når jeg kommer (regner jeg med) i løpet av uka... Har termin på torsdag og krysser fingrene for at det skjer noe snart hvert fall;-) Blir veldig koselig å møte den lille...
Underveis --> Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2009 Spurte ikke om grunnen til at de ble sendt videre, men det ble nevnt i forbindelse med plassmangel, så regner med at det var årsaken. De kan vel håndtere det meste av komplikasjoner på Ahus. Så spennede da, treningsberta! Har litt sånn skrekkblandet fryd når det kommer til fødsel, men gleder meg også veldig til å treffe Junior. Begynner å bli rimelig nysgjerrig! Jeg har begynt å modnes, kunne jordmor avsløre i dag, så håper det betyr at jeg slipper å gå på overtid. Er jo over 3 uker til termin ennå, så synes det er lovende :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå