Gjest Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Hm...opparbeider man seg ferie på lik linje som når man jobber mens man er i permisjon? Eks. jeg skal i permisjon fra mai, tar da etterhvert ut ferien min fra fjoråret i forbindelse med permisjonen. Men når jeg så kommer tilbake igjen i jobb, si i mai neste år, har jeg da opparbeidet meg nye 25 feriedager for 2010?
kokko Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 ja så lenge du har lønnet permisjon så har du rett på ferie til neste år også, men så spørs det om du får utbetalt fra arbeidsgiveren din eller nav tro nav bare betaler ut 4 uker ferie og ikke 5 (jeg er ikke sikkert på dette siste... det var slik for noen år siden at de betalte bare ut for 4 uker ferie.)
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Ok, takk for svar, det var det jeg trodde. Det betyr at når man kommer tilbake f.eks. midt i året, så har man fortsatt fire evt. fem ukers ferie man har rett til å ta ut. Og, hvis arbeidsgiver betaler ut lønn, får man mer feriepenger :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå