Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Jeg lurer på om det er vanlig å synge for maten i en dåp..eller om det er nok å ønske folk velkommen, takke for at de kom og si versegod..spis:p jeg får meg liksom ikke helt til å si "ja nå synger vi for maten dere" siden jeg aaaldri har gjort det til vanlig. ja det er dåp i kirken:) hehe..kansje litt dumt inlegg, men jeg lurer på hva dere gjør??
imoen Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Jeg vil tro det varierer. Det er gjerne slik at troende familier har lettere for å synge for maten, da det gjerne er en naturlig del av ritualet rundt matservering. Spesielt middagen. De gangene jeg har vært i dåp (ikke troende) har det ikke blitt sunget for maten, men da jeg var i konfirmasjonen til min niese som bor i et kristent hjem, ba hun selv om at vi skulle synge for maten. Det var viktig for henne, og klart det ble respektert. Jeg ville gjort det som føltes riktigst. Vil du gjerne synge for maten, så gjør det. Når du sier at du ikke gjør det til vanlig, tror jeg at jeg ville latt være. Presten sitter vel ikke rundt bordet med dere?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 hehe, nei er nok bare nermeste familie som kommer i dåpen:) jeg er jo ikke etter boka kristen...så jeg tenker det blir bare versegod spis:) takk for svar:)
imoen Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Er en helt kurant løsning det. Dere får ha til lykke med minis store dag, når den kommer. Håper dere får en fin markering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå