Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 En mann har ektefelle og to barn med samme ektefelle. Vil hans mor og søster da arve noe som helst?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Nei. Det er barn og kone som arver.
___ Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Nei, bare om han har skrevet det i et testamente og har stor nok formue til at han har noe å fordele.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Nei foreldre arver bare om det ikke er noen livsarvinger, (dvs. barn) Er man gift er det ektefellen som arver. Søsken arver vel bare om det ikke finnes livsarvinger, ektefelle, eller gjenlevende foreldre.
___ Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Hvis man har stor formue er det mulig å testamentere en del til hvem man vil. (stor formue = ca 1.000.000,- pr barn + noe tror jeg.)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Ja, men jeg tenkte på arv uten testamentet:) Anomyn over deg her:)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Det er kun 1\3 som kan testamenteres til hvem man vil, resten går til livsarvinger. Uten testament går alt til ektefelle og barn.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Det er kun 1\3 som kan testamenteres til hvem man vil, resten går til livsarvinger. Uten testament går alt til ektefelle og barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå