Gå til innhold

Hvem er det som arver?


Anbefalte innlegg

Skrevet

En mann har ektefelle og to barn med samme ektefelle. Vil hans mor og søster da arve noe som helst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er barn og kone som arver.

Skrevet

Nei, bare om han har skrevet det i et testamente og har stor nok formue til at han har noe å fordele.

Skrevet

Nei foreldre arver bare om det ikke er noen livsarvinger, (dvs. barn)

Er man gift er det ektefellen som arver. Søsken arver vel bare om det ikke finnes livsarvinger, ektefelle, eller gjenlevende foreldre.

Skrevet

Hvis man har stor formue er det mulig å testamentere en del til hvem man vil. (stor formue = ca 1.000.000,- pr barn + noe tror jeg.)

Skrevet

Ja, men jeg tenkte på arv uten testamentet:)

 

Anomyn over deg her:)

Skrevet

Det er kun 1\3 som kan testamenteres til hvem man vil, resten går til livsarvinger. Uten testament går alt til ektefelle og barn.

Skrevet

Det er kun 1\3 som kan testamenteres til hvem man vil, resten går til livsarvinger. Uten testament går alt til ektefelle og barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...