Gå til innhold

enarmet programleder skremmer barna- link på høyre sia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå lest artikkelen på høyre sia her, og synes det høres helt utrolig ut at barn ikke skal få se på barne tv fordi programlederen mangler en arm, eller deler av den. Jeg ville syntes det var utrolig bra om noen med en funksjonshemming hadde ledet norsk barne tv, hvor bra at barn får se at ikke alle er like, og vokse opp med den holdningen enn at de skal som store barn eller voksne skal stirre på folk som er litt annerledes fordi de ikke er vannt til det.

Vil sette det litt i sammenheng med å gå i barnehage med barn med funksjonshemninger, tror det også er utrolig bra for barn. I eldstemanns barnehage og nå skole går det barn med downs syndrom. Jeg ble nesten litt skuffet da dette ene barnet som går på hans alderstrinn ikke kom i hans klasse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mangfold er bra. Er litt skuffet over at det bare jobber en mann på avdelingen til gutten min, ellers er alle norske damer i alderen 30-40 år, med noen få unntak. Tror avdelingen hadde hatt godt av større variasjon blant de ansatte, både for voksne og barn. Blant barna er det flere nasjoner heldigvis.Barnehagen har egen avdeling for barn med ekstra behov, men så langt er det ingen med fysiske (synlige) funksjonshemminger. Det kommer nok.

På skolen er variasjonene større. Barn lærer seg ikke å ta hensyn hvis de aldri må det.

Artikkelen ser jeg ikke, men skal lese den når den dukker opp igjen.

Skrevet

I barnehagen vår er det faktisk akkurat nå overtall av menn. Er en liten privat barnehage, med 3,5 ansatte. Er 1 mann som er fast ansatt, og nå en mann som er vikar for ei som er langtidssykemeldt.

Er i tillegg ei utenlandsk ung dame som pleier å være vikar innimellom.

Men bortsett fra det er det ingen unger med funksjonshemninger av noen slag.

Om du går inn på klikk.no finner du den sikkert der også.- artikkelen.

Skrevet

Jeg leste også den, og det er jo svært korttenkt av foreldrene å tro noe sånt. Ungene vil jo treffe funksjonshemmede hele livet, og jo tidligere de gjør det, jo mer vil de synes det er naturlig.

Det er en liten gutt i byen vår som mangler både armer og ben. Vi ser ham i eventyrstundene på biblioteket av og til. Noen av de eldste barna (4-5 år) kikker litt ekstra på ham, men de yngste enser det ikke, og ingen sier noe, som jeg har hørt. Derimot får han ganske mye kos av et par av jentene...

For små barn er alt nytt og rart, og samtidig helt i sin naturlige orden.

Skrevet

Slike artikler gjør meg virkelig triste....

Tenk hvilke holdninger disse foreldrene har, og med stor sannsynlighet overfører til barna sine... Er foreldrene som åpenbart har et problem her, ikke barna. Barn har heldigvis et åpnere sinn, men om de lærer at foreldrene tenker slik, så vil de jo ta etter...

Må vel la være å reise til Storbritannia jeg da, for min datter vil jo skremma barna der, for hun er nemlig født med dysmeli hun, samme som denne programlederen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...