Gå til innhold

Ang. røyking og samsoving...


Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min røyker. Derfor kan vi ikke samsove med vår nyfødte. Vil det være urettferdig av meg å kaste ham ut på stua så jeg kan samsove når jeg ammer? Er det forresten farlig for en baby å ligge i senga som far sov i for 12 timer siden?

 

Æsj, jeg hater røyk :(

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags mann er det som ikke går frivillig?

Skrevet

En mann som nekter å tro at røyk er farlig...

Skrevet

jeg la jo ut en tråd ang samvsoving og røyking.

 

vi har det desverre sånn at mini ligger i senga sammen med en far som røyker.. han ligger på andre siden. har henne ikke i midten så hun puster jo ikke direkte inn hans pust da.

 

vi har en gørrvond sofa, men når han har tatt seg en røyk på kvelden (han snuser somregel bare hjemme) så krever jeg at han sover der..

 

hans røyksug er ikke verdt at noe skal skje datteren vår for å si det sånn.. at han røyker er hans valg.. ikke hennes.

Skrevet

Jeg mener også at det er han som velger å skade seg selv, men liker ikke å krangle... Er sånn at jeg vurderer sofaen selv, men da er det ikke akkurat så god plass til babyen. Han røyker i bilen også, og jeg mener det er farlig selv om det ikke er når babyen er der.

Skrevet

han burde jo kanskje få beskjed om at det ikke er han som har rett her. at en er ikke hysterisk eller kranglete selvom en sier sånne ting.

 

jeg kan heller ikke fordra å krangle, men det koster meg nada når det gjelder hennes ve og vel. og mitt ve og vel også kan man jo si.

 

er utrolig egoistisk å røyke når en bor sammen med noen. hvorfor skal det gå ut over helsa deres fordi han vil fortsette med noe så idiotisk.

 

hadde vært en ting om han hadde prøvd å slutte å kanskje sleit med det. men jeg har ikke fått noe inntrykk av at han gjør det akkurat.

Skrevet

Min mann greide å slutte... Men begynte igjen bare på trass i en dårlig periode vi hadde. Han visste hvor mye jeg hatet det, og derfor gjorde han det. Så jeg håper egentlig at hvis jeg ikke sier noe om det, så vil han slutte frivillig igjen....

Skrevet

hmm. er jo litt sykt av en voksen mann å gjøre noe på trass da.. hvertfall noe sånt.. men vi er da alle forskjellige :)

 

syns ikke du skal tenke at du skal ta hensyn til røykinga hans. eller hans behov for å ta seg en røyk.. det går såpass ut over deg og dine..

 

er du veldig forsiktig av deg som person?

Skrevet

Nei, har vært skikkelig kranglefant, så jeg var nok litt urimelig før vi fikk problemer. Så nå vil jeg bare passe på å ikke trakke for langt over grensene hans. Er ikke så lenge siden vi bestemte oss for å prøve igjen... Tror han trenger litt mer tid. Men kommer nok til å be ham sove i stua. Jeg tåler heller ikke å sove i den lukta selv...

Skrevet

jeg må ta tak i meg selv å tenke: hvorfor skal jeg ta mer hensyn til hans røyking enn veslas helse? hvorfor?

 

det er jo ikke noe gyldig grunn..

 

skjønner at du vil være forsiktig, men be han om å sove på sofaen.. er ikke dere som skal ta hensyn som sagt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...