Gjest Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Begynte å bli bedre, men nå er jeg virkelig igang igjen. Pillene virker ikke nå, og alt kommer opp igjen. Er 11 uker idag, og veier 6kg mindre nå enn da jeg ble gravid...
Jente 2 år, gravid igjen:) Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Hei! Jeg sliter også med kvalme og oppkast!! Hva bruker du? Jeg begynte med postafen og vit B6 i går! Vært litt mindre kvalm.. Har også Afipran hvis det blir veldig ille. Men de skulle jeg bare ta hvis jeg måtte.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Har afipran. De har virket bra, men nå virker ingenting. Var innlagt i forrige svangerskap...men håper jeg slipper det nå.
Jente 2 år, gravid igjen:) Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Hvor mange tar du om dagen? Jeg lå på legevakten på søndag fordi jeg ikke hadde fått i meg noe på 3 dager. Og begynte å kaste opp blod.. Fikk Glucose og afipran intravenøst og har ikke kastet opp etterpå) Men fortsatt kvalm da..Visste ikke man kunne bli så kvalm jeg!! Er jo mange ganger værre enn å være fyllesyk! Og INGENTING hjelper... Hvor lenge var du kvalm forrige gang?
Marianne87 Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Virker som afipran virker på veldig få. Har fått de selv + noen andre jeg ikke husker hva heter. Har også prøvd nesten alle andre kjærringråd men lite som funker her. Kaster fortsatt opp flere ganger daglig og er i uke 20 nå :S Men det som hjelper meg er å spise sånne rugsprø (helt tynne knekkebrød fra wasa) med noe enkelt pålegg (ikke søtt).. Den tiden på døgnet jeg ikke klarer få i meg nesten noe spiser jeg ca 1 sånt hver 2 time.. Det pleier å gå bra. Hjelper faktisk meg litt på kvalmen. Viktig og drikke mye er det også. For hvor mindre væske og mat du har i kroppen hvor kvalmere blir det. Jeg må ha litt cola daglig når det er på det værste. Eneste jeg klarer drikke da. Ellers kan du kjøpe ingefærot og skjære opp og ta opp i en flaske med vann og riste. Hjalp ikke på meg, men kjenner noen det fungerer på. Hvis du er 6 kg mindre så skulle du vel få noe hjelp fra sykehus også? Nå vet jo ikke jeg hvor mye du har å gå på fra før, men jeg er allerede tilbudt å bli lagt inn 2 ganger, men har ingen mulighet for har sønnen min hjemme :S Men jeg var undervektig i utgangspunktet og har ingenting å miste heller.. Lykke til hvertfall, får virkelig håpe det bli bedre!
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Tar tre om dagen stort sett. Har lov å ta tre, men skal ta så lite som mulig. Enig i at denne kvalmen er verre enn fyllesyke, og omgangssyke. Første svangerskap var jeg kvalm ca.tre måneder. Andre svangerskap var jeg kvalm ca.5måneder...... Håper jeg slipper unna med 3 måneder denne gangen...da er jeg snart ferdig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå