Gjest Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 noen sier at de så og sier aldri bruker bæretøyet, men er veldig fornøyd. tenker da: det er jo ganske dyrt så har alle råd til å bruke flere hundre kroner, gjerne en tusing på å bare bruke de et par ganger. skriv gjerne hva dere har av bæretøy. hvor gammel mikro er o.l
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva "den" egentlig var. Men bæretøy var jo ganske nøytralt tema egentlig.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 sånn jeg er. jeg tenker på noe. så glemmer jeg å skrive det. samme som når jeg snakker av og til. tror at folk leser tankene mine så jeg ikke trenger å fullføre setningene mine hehehe
Gjest -<<- Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Vi brukte vel mei tai stort sett daglig fra ungen var godt under året til han runda to. Jeg er litt motstander av vogn på kollektivtransport. Mei tai-en er fortsatt i bruk en hende gang, nå er han en småvokst fireåring. Eldste ble bært i sjal og bæremeis stort sett hele toddlertiden, men der var det klart innvirkende at vi bodde et sted uten noe særlig med veier. Vogn utgikk liksom ganske naturlig.
~Roskva~ Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Hehehe, jeg lurte jeg også, sug lut... Jeg har et elastisk sjal - brukte det mye en periode fra jeg fikk det da mini var 5 mnd, til hun ble for stor for det ved ca 10 mnd. Planlegger å bruke det mye mer med nestemann - helt fra h*n er nyfødt. Samboeren min brukte det ikke - men han hadde liksom aldri behov for å gjøre "andre ting" når han hadde henne på armen. Rart, det der... Sjalet kosta ca 500,-, vel verdt pengene.
Mittens ♂♂ Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Hehe.. Jeg skal ikke si hva det første som falt meg inn at ''den'' var (litt trøtt og forstyrra, får skylde på det) ..men ang. bæretøyet så hadde jeg et elastisk bæresjal da minste var nyfødt. Brukte den ganske mye inne, og littegrann ute. Nå er han 10,5 mnd og jeg synes det blir for tungt å bære rundt på han i den, så om jeg skal fortsette med det må jeg ihvertfall kjøpe en annen type. Med førstemann brukte jeg babybjørn, og det funket frem til han var 6 mnd. Men da holdt ryggen min på å ta knekken på meg.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Jeg har kun kjøpt et sjal, det betalte jeg ca 200 kr for. Ellers har jeg bare bæretøy jeg selv har sydd, og da koster det meg kanskje 100-200 i materialer. Jentungen var nesten året da jeg virkelig oppdaget bæretøy, og før det hadde jeg virkelig hatt bruk for det, med en unge som hatet å ligge i vogn. Nå er hun snart 3, og vi bruker det flere ganger i uka til og fra barnehagen. Hadde heller brukt penger på bæretøy og kjøpt en billig brukt vogn, enn å bruke masse penger på vogn. Skal ha elastisk sjal fra fødselen av til neste barn.
mariell82 Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Jeg har en ergo sele. Ble brukt mer før men nå er gutten min snart tre år så blir ikke ofte brukt. Men det er fortsatt helt ok og behageli både for han om meg nå vi bruker selen.
Hedge Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Jeg har 2 lommeslynger som ble brukt masse når micro var liten dvs opptil 5 mnd. Mannen min brukte den kjempemasse han og. Nå som hun nærmer seg året så bruker vi den ikke så ofte, men den blir brukt. Har en MeiTai fra min første også som jeg planlegger å bruke hvis vi skal noe når det blir litt varmere. Synes det er så pes med tykke jakker og skal knyte og styre. Ellers så bruker vi en tradisjonell gammel bæremeis når vi går på langrenn ol.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 med jenta hadde vi babybjørn. Jeg kunne ikke bruke den, den trykket på noen pungter i nakken min som gjorde at jeg ble kvalm, svimmel og holdt på å besvime... :o/ Prøvde flere ganger, men ga opp. Prøvde en mer avangsert en (active kanskje?) på trilletur med en venninne, og det gikk fint. Denne gangen har jeg kjøpt mei tai, har prøvd den på jenta mi som er 2 år, hun satt fint, føltes ikke så tund heller.... gleder meg til å prøve den på babyen når hun er født )
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #11 Skrevet 24. februar 2009 Har en BabyBjørn som bf brukte en gang de var ute å fløy alene. Jeg har aldri båret den lille i noe bæretøy, klarte meg fint med armene.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 glemte jo å skrive at mannen brukte den masse, helt fra hun var ett par måneder til ca 1 år. Hele Barcelona gjennom hang hun i den, og de storkoste seg begge to )
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #13 Skrevet 24. februar 2009 Har elastisk bæresjal. Mannen min bruker det når snuppa er overtrøtt. Hun roer seg kjempegodt i det og sovner. Han også liker det kjempegodt da de får denne nære gode kroppskontakten og kosen. Selv bruker jeg det aldri da jeg ikke får til å knyte det noe godt. Vi kommer til å bruke det når vi skal ut å reise.
Bomchicka Wah Wah Skrevet 24. februar 2009 #14 Skrevet 24. februar 2009 Da jenta mi var baby for 8 år siden var det kun Babybjørn å få fatt i. I allefall for meg som ikke var så superfancy av meg og veldig lite oppdatert på sånt. Brukte babybjørnen masse den første høsten da hun var et par måneder. Brukte den i bussen, i byen, på små handleturer, hjemme når jeg støvsuget/ryddet osv. Hvis jeg er så heldig å få flere barn skal jeg absolutt bruke bæretøy igjen!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 24. februar 2009 #15 Skrevet 24. februar 2009 Kjøpte sjal, men synes det var vanskelig å knytte + alt for varmt å gå surret inn i 5 meter med tøy på sommeren Hadde en babybjørn som vi brukte på butikken, kjøpesentere og egentlig alt mulig av ærender.. Fikk ganske vondt i ryggen av den etter å ha brukt den en stund.. Skal ha meg Mei-tai denne gangen, og satser på å bruke den langt mer enn forrige gang. Hjemme var snuppa glad i å ligge under babygymmen, så jeg hadde egentlig ikke behov for å bære henne hjemme, men det blir jo annerledes med både en baby og 2åring i en leilighet
UnePune äntligen hemma! Skrevet 24. februar 2009 #16 Skrevet 24. februar 2009 Har sydd mei tai selv, og brukte den mye i sommer da jeg var på lekeplassen med de to største(minsten roa seg ikke i vogna) samt når vi er på turer i terreng der det ikke egner seg så godt med vogn. Har bæremeis også, og den brukes sjeldnere, rett og slett fordi den er så stor! Har aldri brukt bæretøy inne i huset.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #17 Skrevet 24. februar 2009 jeg hadde babybjørn til førstemann... syns det var SUVERENT! denne gangen hadde jeg tenkt til å kjøpe sjal.. men tror ikke jeg kommer meg så langt.. hehe.. så blir vel babybjørn denne gangen også. Usikker.. gidder iallefall ikke å betale 500 kroner eller mer for sjal når jeg har babybjørn. Sambo nekter å bruke sjal.. snuppa her er bare 2 mnd , har brukt babybjørn en gang hittil. har ikke hatt behov enda.. er jo kaldt ute.. og på shopping har jeg tatt vogna eller maxi cosien på zap understell
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #19 Skrevet 24. februar 2009 blir nok BB synergy her gett.. tror ikke samboeren her er så sugen på ringslynga (har ikke vært såå happy på den da.. venter til mini kan sitte i den å ikke i sånn froskestilling) hun hater jo å ha det trangt hehe..
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 24. februar 2009 #20 Skrevet 24. februar 2009 Tvillingene blir 4 uker i morgen og jeg er enda usikker på hva vi skal kjøpe. Har tenkt lenge på meitai men tror det blir for innviklet for meg rett og slett.. Trenger noe enkelt som jeg kan feste kjapt og som jeg klarer alene.. Så lurer på om det blir en eller annen formsydd bæresele.. Evt bb activ til mannen Brukte babybjørn med de to første for 6 og 8 år siden, og var egentlig ganske fornøyd da. Men synes det virker så greit nå med alt dette bæretøyet med mulighet for å bære på hoften, ryggen osv i tillegg. Blir helt grå av all denne funderingen på hva jeg skal kjøpe.. Dere meitai brukere. Er den vanskelig å feste/knytte? Og selene, blir de lange, knutene likssom?
Hellinor Skrevet 24. februar 2009 #21 Skrevet 24. februar 2009 Jeg skjønner ikke hvordan folk greier seg uten godt bæretøy, særlig når man har flere barn. Vi har sjal, ergo og MT, bruker mest ERGO, da d er enklest og også best komfort syns jeg. Bruker den daglig. Lillemann (snart 10 mnd) stortrives, brukt bæretøy siden fødselen. Er han sutrete og lei, setter jeg han på ryggen og der er han så fornøyd så, og jeg får gjort d jeg skal. Mannen min bruker den også daglig.
Rååååsa på ball Skrevet 24. februar 2009 #22 Skrevet 24. februar 2009 Bruker MT daglig både jeg og han. Har en urolig baby som helst vil bæres hele tiden og da er det supert med godt bæretøy. Måtte litt overtalelse til for å få samboeren til å prøve, men han fikk en mt som var litt maskulin i fargene og når han først fikk prøvd så ble han frelst han også. Synes den er enkel å knyte på og veldig behagelig å bære i. Har en babybjørn active etter eldste og den er et mareritt synes vi begge, jeg sliter litt med nakken så den er i grunnen døden for meg. Ubrukelig når babyen blir over 6 mnd vil jeg si.
mai mammaen til to Skrevet 24. februar 2009 #23 Skrevet 24. februar 2009 jeg hadde baby bjørn til eldste. brukte den sinnsykt mye. når jeg nå to år etterpå fikk nr to kjøpte jeg en mai tai. det er jo SINNSYKT mye bedre å bære i. utrolig greit at man kan bære på ryggen også. eldste blir nå snart tre år og hun elsker sitte i mai taien. hehe.... elize....... den er veldig lett å feste. jeg kjøtpe først et sjal og DET tar lang tid å feste. en mai tai er bare to knuter. hehe..;)like lett som bæreselen syns jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå