*anonyme meg* Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Tenkte å kutte ned litt på inntaket, men lurer på hva jeg kan spise da? Er jo en del karbohydrat i knekkebrød også ser jeg. Er det noen typer knekkebrød som er anbefalt? Og når det feks står 12 g karbohydrater hvorav 6 g sukkerettellerannet, hva menes med det? Ja, er ikke så inne på dette, men håper noen andre vet :-) Har ikke tenkt å gå på ketolysekuren, bare tenke litt på hvor mye karbohydrater jeg putter i munnen. :-)
*anonyme meg* Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 24. februar 2009 Ingen som har noen tips? :-)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 rugsprø og wasa fiber pluss er det bare 5 gram karbohydrat pr skive. Ellers ville jeg spist masse grønnsaker/salat til middag, og droppet potet, pasta, ris osv.
Hellinor Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Rugsprø og fiberrik er greie alternativer. Det som er viktig å tenke på er at du velger LANGSOMME karbohydrater, altså karbohydrater som gjør at blodsukkeret stiger langsomt og holder seg stabilt lenge. Dette gjør at du er lengre mett og disse blir ikke omdannet til fett i kroppen. Raske karbohydrater (pasta, ris, potet, hvitt mel, sukker) gjør at blodsukkeret fyker i været, for så å dale like fort igjen. Disse karbohydratene blir omdannet til sukker i kroppen, som igjen lagres som fett. Dessuten blir man sliten og uopplagt av det ustabile blodsukkeret. Spis f.eks 2 rugsprø med proteinrikt pålegg (magert kjøttpålegg, cottage cheese) og noe grønt til frokost, salat med kjøtt/fisk eller egg til lunsj, middag med LITT fullkornspasta/fullkornsris, MASSE grønnsaker og kjøtt/fisk, og frukt med naturell yoghurt (m/ evt litt sukkererstatning og kanel - namnam) til kvelds. Husk at grønnskaer og frukt også er karbohydrater, og at frukt inneholder mye fruktsukker, så bør ikke spise for mye hvis du vil holde vekta.
Hellinor Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Konklusjon: Velg karbohydrater i form av GROVE kornprodukter og frukt og grønnskaer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå