Gå til innhold

Noen med babyer (ca 9 mnd) Som spiser det samme som dere til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva lager dere da, som både dere og babyen kan spise.

Hadde vært så kjekt å kunne lage middag som både vi og babyen kan spise, men er så redd for å gi jenta mi noe som inneholder for mye salt, eller andre ting dem ikke skal ha så tidlig.

Hadde satt stor pris på tips fra dere som har ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte tidlig med at han spiset det vi spiste. Fikk middagsglass tidligere på dagen, men smakte av oss når vi spiste middag. Bare lat være å salte/krydre. Han spiser alt. Er nå 1 år

Skrevet

Våre gjorde det. Jeg krydra i vei, men lot være å salte. Skulle vi steke fisk, lot jeg ofte babyens fisk dampe over grønnsakene hans. Hadde en liten kjelde ved siden av der babyens mat ble laga, og lagde vi t.d hvit saus så tok eg av litt før jeg salta. Spiser en fabrikat/halvfabrikat ville jeg nok gitt glass eller babymat fra fryseren.

Skrevet

Vår lille kar er 10 mnd. han spiser middag som oss hver dag. Det har han vel gjort siden han var ca. 6-7 mnd. ikke alltid han spiser nok, og vi må spe på med litt grot, eller frukt e.l. etterpå. Noe går ned på hoykant, mens andre ganger er han ikke så begeistret og sitter og soler og leker litt. Men, det er jo slik de lærer. Det viktige er at man spiser sammen, og at han venner seg til det. Glass nektet han og spise mer av fra 6-7 mnd. stadiet.

Ting han liker:

Laksefilet

Kyllingfilet

Torskefilet

Kjottdieg

Pasta

Potet (kokt)

Broccoli (kokt)

Blomkål (kokt)

Gulrot (kokt)

Hele mais korn

Brod

Skrevet

Tusen takk for svar og fine tips.

Så hvis babyen skal ha saus, skal den lages fra bunnen uten salt i det hele tatt.

Hva med ting som karbonader, pølser,pastasaus og sånne type ting? Inneholder disse varene for mye salt for en på 9 mnd?

Skrevet

Ang. salt + andre kryddere;

Tingene jeg listet over tok vi veldig lett på salt osv. i hans mat. Salt skal de ikke ha for mye av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...