Gå til innhold

Andre som har planer om å føde på AHus?


Samsyn, Camilla og Therese

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle prøve A-Hus denne gangen, fødte på Ullevål sist. Har lest masse positivt om bl.a jordmødrene på AHus så tenkte jeg skulle dra dit denne gangen.

 

Andre som har planer om det?

Jeg har termin 30 oktober :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hører til Ahus og vuderer å forholde meg til det. Er førstgangsfødende så har ingen referanser, men har jo selvfølgelig venninner som har født her og der. eneste som er kjipt med Ahus vs ullevål feks er jo at man må dele rom med flere andre. Tror det er veldig deilig å få enerom/familierom slik som på ullevål. Men du har hørt mye positivt om jordmødrende på Ahus? Det er jo ett stort pluss:) Jeg har termin 29.oktober!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er 1 manns og 2 mannsrom på Ahus nå. Ikke 4 manns som det var før :-)

Nå er jo jeg 2 gangs, og da må jo pappan være hjemme med storesøster også så det blir jo litt annereldes enn forrige gang. Da kan jeg likegreit dele rom med andre føler jeg.

 

Når det er sagt, så var jeg kjempefornøyd med Ullevål også, deilig med pasienthotellet etter fødselen, og det at pappan kunne overnatte sammen med oss :-)

 

Om du velger Ahus så kanskje vi havner på rom sammen hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja det er det jo faktisk en sjanse for:)

Ja det har vel blitt litt bedre med romsituasjonen der nå enn før. Eneste jeg syns er litt dumt er at man kun kan ha besøk (foruten far og søsken) 1 time om dagen! Det er jo ingenting. Da blir det jo en hel haug som må komme hver gang. På ullevål kan man jo komme og gå som man vil.

Utover det så vet jeg særdeles lite om Ahus. Men håper det er flinke og hyggelige folk som jobber der. Det er jo nesten det viktgste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på Ullevål så orket vi ikke så mye besøk. Men koste oss masse på rommet med vår lille nye verdensborger :-) Er jo mye nytt, amming osv osv som skal på plass. Og man har jo også som regel litt vondt der nede osv hehe.

 

Synes 1 time besøkstid høres supert ut jeg hehe. Kan heller ta imot masse besøk når vi kommer hjem synes jeg. Men det er jo klart smak og behag da :-)

 

Har lest en del positivt om de som jobber på føden på ahus og at de er flinke til å ta vare på de som kommer dit. Det er som du sier det viktigste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på ahus, nå har jeg termin i nov 09 da men det er i begynnelsen så hvis du går over og jeg under så kan vi risikere å møtes =P hehe, hadde en venn som var der 20 feb, de var kjempe flinke og det nye ahus har jo blitt kjempe fint så det blir spenndene. massasje senger og alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra!

Vurderer sterkt å ta Ahus jeg da. Ullevål er sikkert altfor mye folk og pågang, og på rikshospitalet er det jo omtrendt ikke mulig å få plass.

Så Ahus blir nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Ahus blir kjempebra jeg :-)

Håper å få en fødestue med badekar, det hadde vært digg!

 

Hadde vært artig om man havner på samme rom med "kjente" herfra da hehe

Burde ha en liten kode eller noe slik at man ser at folk er herfra hihi

 

Husker når jeg fikk snuppa på Ullevåll, og så alle de andre nybakte mammaene, så lurte jeg fælt på om det var bim damer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bad på alle rom? Det er vel ikke noe sånn deling på gangen opplegg?

 

Ja vi får holde kontakt gjennom svangerskapet her inne, og avtale nærmere når termin nærmer seg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...