Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Hei. Lurer på hvordan jeg skal gå frem for enten å få pergo eller lapraskopi. Har akkurat byttet fastlege, men har ikke brukt den forje. Min nye fastlege er ute i permisjon derfor var jeg hos en vikar sist da jeg tenkte å spørre om slike ting. Men alt jeg egentlig fikk til svar var at jeg skulle slanke meg, for da ble symptomene mindre... Hvordan har dere gått frem? Vil jo gjerne bli gravid nå, selv om jeg veier for mye.. Er jo mange andre som meg som er gravide.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Hei! Vet du om du har EL av deg selv? Har du prøvd EL testing? Pergo og lap er som regel ikke det første alternativet... Har dere prøvd lenge? Jeg har tatt av 13 kg siden september, på ketolyse. Og mine cyster er mye mindre, og antallet er redusert også. Man trenger ikke å slanke seg for å bli gravid, men for mange vil det bli mye lettere da og symptomene vil reduseres. I tillegg vil risikoen for SA minske, da blodsukkeret vil bli mer stbilt. Min gynekolog oppfordret meg til å fortsette med kuren Jeg vil ønske deg lykke til
lindynatt Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Sjekk om du er insulinr esistent, be helelr om å få metformin enn pergo.. Studier viser at det har like god effekt og det senker faren for SA samtidig.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Vet ikke om jeg har El av meg selv nei. har prøvd å teste, men har veldig UR mens så er litt vanskelig. Bruker metformin 1500mg som døgndose. Vi har prøvd siden september. Hva er ketolyse da? Har ikke insulin resistens som jeg vet om. har ikke hatt problemer med blodsukkeret som jeg har merket, verken før eller etter jeg startet på metformin.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Ketolyse er en kur hvor man maks skal innta 15 g karbohydrater om dagen, men man kan spise "ubegrenset" av fett og proteiner. Denne kuren har funket godt på meg. Jeg har gått ned over 13 kg siden september. Hadde EL av meg selv sist måned, og det ser ut som om syklusen min har stabilisert seg på 28 dager. Dere har jo ikke prøvd så lenge enda, men jeg skjønner godt frustrasjonen din! Har også veldig lyst på baby
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå