Gå til innhold

(eks?)mannen min slår meg (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ønsker ikke svar fra de som er ute etter å gi meg en moralpreken, men fra noen som kanskje har vært borti, opplevd eller kjenner noen som har opplevd noe av det liknende. trenger råd!!!

synes dette er veldig vanskelig å prate om, for jeg har følelsen av at dette er delvis min skyld.

hvis ting ikke går hans vei så truer han med juling og forteller meg hvilken stor hore jeg er. skjemmes over fortiden min med 25 forskjellige sex partnere, noen var jeg sammen med, en del one night stands og en voldtekt.

min fortid er noe jeg har slitt mye med, angret på mange av dem, men å får høre det av den mannen som liksom elsker meg at jeg er ei stor hore, er vondt. de fleste gangene han har rørt meg har jeg prøvd å forsvare meg, og det har endt med at han har store klore merker. det får meg til å tenke at kanskje det er jeg som har et problem? kanskje det er jeg som trenger hjelp? kanskje det er jeg som er voldelig?

når han drikker tørr jeg ikke å være rundt han, han blir sint for ingenting, tar ofte kvele tak og kaller meg alt mulig stygt. et på par ganger har han gitt meg skikkelig juling, den ene gangen var jeg høy gravid..jeg har flyttet ifra han en gang før, men kort tid etter fant jeg ut at var gravid.

han lovde meg gull og grønne skoger, og dum som jeg, gikk jeg fem på.

nå seks mnd etter vi flyttet sammen igjen ser jeg godt at han ikke hadde forandret seg på en flekk. nå har jeg endelig fått han ut igjen og har det kjempe godt for meg selv, men nå har han begynt med løfte flommen sin igjen.

han sier alt skal bli så mye bedre bare jeg gir han er sjanse til, han skal søke hjelp og virkelig rydde opp i livet sitt.

er så rådvill, vet ikke hva jeg skal gjøre, finnes det eksempler på menn som klarer å slutte å slå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg har ikke opplevd det samme selv, men har ei god venninne som har det... Samme som deg, de var av og på gjennom flere år fordi han var så flink til å love gull og grønne skoger - og kanskje litt fordi hun var redd for å være alene. I løpet av disse årene fikk de en sønn.

Dråpen som fikk begeret til å flyte over var da sønnen på snart tre fikk en omgang av pappaen... :( Dama tok m seg sønnen og flytta, de klarer seg kjemepfint, har gjort det i ca 5 år nå :)

Dessverre har jeg personlig liten tro på at folk forandrer seg i særlig stor grad, og jeg hadde ikke tatt sjansen på å ta mitt barn med inn i et slikt forhold...

Lykke til!! Håper han aldri får sjansen til å legge en hånd på deg igjen og heller ikke terrorisere deg psykisk, for det er jo det han gjør. Du må ikke i din villeste fantasi innbille deg at dette er noe du selv har skyld i....og btw så har jeg også hatt 25 stk, men synes ike det er noe å angre på...gjort er gjort, spist er spist :)

Klem

Skrevet

Bra du har kommet deg ut av det. Fortsett slik. Du vet jo at de løftene han kommer med nå, bare er ord? Etter en liten stund, ser du jo at handlingen ikke følger dem. Det har jo erfaring vist deg. Mener han det med å søke hjelp, så skal han gjøre det mens dere ikke bor sammen. Å flytte sammen med han igjen, kan først skje ETTER at han har fått hjelp og du har fått garanti fra hans behandler om at behandlingen virket. Og når så langt kommer, så har du kanskje innsett at han ikke er den du vil leve resten av livet med. Derfor skal du ikke love ham noe som helst. Du skal kun si at du vil VURDERE et videre forhold, etter at han han fått behandling.

Det er ikke du som er voldelig, selv om han har hatt noen kloremerker. Det skal du vite. Og ikke er du hore heller. Tok du betalt for sexen fra dine tidligere sexpartnere? 25 partnere er ikke litt unormalt, engang:)

Lykke til på egne bein:)

Skrevet

vi har to barn sammen og han har aldri rørt barna, hadde han gjort det hadde jeg ikke nølt med å gjøre det slutt.

han er sykelig sjalu og mener at hvis jeg snakker med noen at mennene jeg har hatt samleie med er jeg utro. jeg oppsøker ikke disse mennene, men snakker med noen av de når jeg treffer de.

takker for svar :)

Skrevet

Tenk på deg selv og barna nå. Selv om han ikke har rørt barna til nå så kan det skje, eller de kan komme til å se at pappan deres er slem med mamma deres. Jeg syns du skal bruke det til å motivere deg selv til å komme deg bort fra han.

Han har lovet deg gull og grønne skoger før, men ikke klart å holde det. Så er det da noen vits i å prøve det på nytt. Det kommer bare til å gå ut over deg selv og det blir enda vanskeligere å gå neste gang.

Nå har du tatt et stort skritt, og du har vært kjempe tøff. Fortsett å vær den tøffe dama du er!!! Dette klarer du!!!!!

Skrevet

sier som de andre: hold deg borte, jeg har null tro på at han blir bedre. Du har også et ansvar ovenfor dine barn, du MÅ beskytte dem og bare tenk hvor mye barna faktisk får med seg.

Vil du at barna dine skal vokse opp med en mor som blir slått?

mener ikke å virke dust, men du må tenke på dem OG så klart på deg selv også. EN dag vil han slå barna, de må bare provosere han nok....nå vet jeg ikke hvor gamle barna er, men det er jo først når de er noe eldre at de kan bli "frekke" og da kan hva som helt skje....

Håper virkelig at du holder deg sterk, masse lykke til! Du er STERK og klarer dette!

Skrevet

Så lenge dere ikke er sammen, og bor sammen så vil han love og love.. For til nå har du jo kommet tilbake.. Og han har ikke endret seg, og det vil mest sannsynlig ikke skje.

Hva med og gi deg selv og han litt tid, vis han virkelig vil endre seg så får han skaffe hjelp nå, før dere flytter sammen igjen da.

Ikke gi han sjansen før han har ryddet opp i livet sitt, så ser du jo hva som skjer etterhvert.. Ta vare på deg selv og sønnen din borte fra han, så kan han heller "komme inn i varmen" vis han har blitt "frisk"

Skrevet

Skal prøve å ikke holde en moralpreken..

Sjansen for at mannen din slutter å slå deg er minimal.

Sjansen for at han en dag vil slå barna er svært, svært stor.

Du har bare et valg. Å bli er ikke et alternativ.

Lykke til! Når du får ting litt på avsatnd kan det være lurt å søke hjelp hos psykolog. det høres ut som om du trenger å jobbe med ditt selvbilde før du eventulet involverer deg med en ny mann.

Skrevet

jeg vet det er bare ord, men de virker nesten som magiske ord. jeg faller gang på gang for det han sier, aner ikke hvorfor.. noen sier han manipulerer meg til det ytterste, men jeg ser ikke det på den måten andre ser det. jeg har INGEN planer om å flytte sammen med han igjen, unner ikke barna mine å se mor har det fælt. barna er 7mnd og 2år.

innerst inne vet jeg at ikke er den jeg vil leve resten av livet mitt med, men ett eller annet trekker meg tilbake gang på gang.

jeg har aldri tatt penger for sex, hadde ikke falt meg inn å gjøre det heller.

HI

Skrevet

Jeg signerer dunder her.

Ikke tro på hans løfter, det er nok bare tomme ord. Han tror sikkert på dem selv, men han kommer ikke til å forandre seg.

Jeg har selv vokst opp med en psykopat til far som slo moren min, og det preger med negativt den dag idag. Tenk på barnen dine, de skal slippe å vokse opp i et voldelig hjem.

Være sterk! Dette klarer du!

Skrevet

jeg vet det kan skje at han rører barna, tror ikke han kommer til å gjøre det, men jeg vet jo aldri helt sikkert.

det har vært veldig vanskelig å ta det skrittet med å bo for seg selv, for jeg merker jeg er litt redd for å være for meg selv.

jeg har slitt mye psykisk pga det som har skjedd mellom oss, men etter mange samtaler med psykiatrisk sykepleier merker jeg godt at jeg er mye sterkere. når jeg var yngre var jeg en veldig sterk person, ingen kunne tråkke, merker jeg sakte men sikkert blir den personen igjen.

HI

Skrevet

har store planer om å la det gå en stund, han kommer ikke inn her igjen uten betydelig bedring. sånn bedring at alle rundt oss også ser det også.

det steget jeg har tatt nå har mye med barna mine å gjøre også, vil ikke at de skal påvirkes noe mer.

HI

Skrevet

hver gang han kommer på besøk og lager bråk kaster jeg han på dør, virker som han ikke liker at jeg klarer meg bra uten han. drar han ikke av egen fri vilje ringer foreldrene han, hvis det skulle bli virkelig ille ringer jeg politiet ( har aldri gjort det, men rører han meg igjen gjør jeg det)

selvbilde mitt er ganske dårlig, men det er noe jeg jobber med hver dag. tar tak i ting jeg aldri har tatt tak i før og det føles som en seier for meg.

jeg kommer til å fortsette å sette barna mine først og de har det ikke bra med han i hus.

takker veldig for svar :)

får meg til å tenke at jeg kan klare dette :)

Skrevet

JEg har svart deg lenger oppi her, men må bare kommentere en ting til:

Det med selvbildet.... Min eks klarte å bryte det godt ned, og jeg begynte å tro at ting han gjorde var virkelig min feil. Helt til en dag, hvor jeg var alene hjemme..... Jeg gikk forbi speilet på veggen i stua, og bare stoppet opp og virkelig SÅ på meg selv. Det var som om det gikk et lys opp for meg; det var ikke meg som var så tragisk at jeg fortjente det han ga meg. Jeg innså at jeg gjorde alt for ham, og prøvde så godt jeg kunne for at vi skulle ha det bra. La meg mer og mer flat, ettersom kravene økte fra ham...... Det var HAN som ødela alt hele tiden. Det var et sånt AHA-øyeblikk, hvor sannheten og alle forklaringer som er riktige, bare står klart for deg.

Da brøt jeg ut, og har klart meg bra siden. Og den der masingen og "jeg skal forandre meg"-talen har jeg hørt, men heldigvis ikke bitt på.

Skrevet

kjenner meg ganske godt igjen i det du sier. han opptrer ganske nedlatende mot meg mange ganger, forteller meg hvor dum jeg er og at jeg betyr ingenting.

jeg kunne virkelig ha tenkt meg en sånn AHA-øyeblikk som du hadde, kanskje ting ikke hadde vært så vanskelig.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...