Espoir Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Hvorfor valgte dere det og ikke medisin? Bare lurer altså, det ligger ingen kritikk i spørsmålet.
Mrs. Bouquet Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 - jeg brenner ikke for temaet menneskekroppen, men ville jobbe med mennesker - det tar lang tid å bli ferdig utdannet, jeg har aldri likt skole - man trenger saftige (uoppnåelige for meg) karakterer for å komme inn om man ikke velger å gjøre det på en måte som tar enda flere år enn det gjør i utgangspunktet - jeg kunne aldri tenkt meg ansvaret det medfører Eneste jeg kunne tenkt meg var lønna
Tante Gustava Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Nå er jo lege og sykepleier to helt forskjellige yrker da, selv om vi samarbeider tett. Kunne aldri tenkt meg å være lege, trives veldig godt som sykepleier Å studere medisin var aldri et alternativ for meg, rett og slett fordi jeg ikke ønsker å være lege.
nuppenognuppene Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Jeg valgte sykepleier fordi jeg ønsket meg mange barn og var allerde noen og tjue når jeg begynte på studiet. Angrer da, for jeg hadde sanynligvis kommet inn på medisin på den tiden.. På den annen side er jeg glad for at jeg ikke har det ansvaret en lege har.
Piken på landet Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Jeg hadde knapt gode nok karakterer til å komme inn på sykepleien (lesing var ikke akkurat min 1.prioritet på vgs, hehe), så medisin var av den grunn aldri vært aktuelt. Jeg har ikke vært noe fan av å være sykepleier, og hadde ikke valgt det igjen. Det er for nye negativt med yrket til at det som er givende klarer å kompensere. Men jeg har allikevel flere ganger lovpriset at jeg ikke er lege. For med det ansvaret der hadde ikke jeg sovet om nettene. Jeg er SÅ glad at jeg kan overlate vurdering, diagnostisering, medisinering osv til en over meg. Dessuten får ikke legene den samme pasientkontakten som en sykepleier gjør, og det er vel nettopp denne pasientkontakten som gjør sykepleieryrket givende. Pasienter stiller også enormt store krav til leger. Av og til forventes det nesten at de kan trylle. Og de har ihvertfall ikke lov til å gjøre en feil, selv om de akkurat som oss bare er mennesker. Legene må være veldig selvsikre og uhyre profesjonelle for å klare å legge jobben fra seg når de kommer hjem, det vet jeg at jeg ikke hadde klart med det ansvaret.
Espoir Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2009 OK, takk for at dere svarte. Interessant =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå