Gå til innhold

Hei. noen som har peiling på sydenreise og graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk idag tilbud om å få spandert tur til tyrkia. Men skal reise i april, og er da i uke 25/26.

Er det trygt å reise med fly? Er det trygt for babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,,,

Jeg reiser nå en mnd til tyrkia,har hus der nede og har bodd der nede og feriert i mange år. Fly kan du trygt bare kjøp deg støttestrømper og selvsagt snakk med legen din..

Ang maten skal du passe på ikke spise alt,passe på at kjøttet er godt stekt osv,dette kan du lese om på mattilsynet.

Jeg er 22-23 uker når jeg reiser ned 26-27 når jeg kommer hjem..

Skrevet

takk for svar :)

man blir vel gjerne mer slitne.. hva med sola å slik da?

Skrevet

Ikke bli for varm, for da kan babyen bli overoppheta.

Du er heldig som skal til syden, jeg måtte jo droppe min:(

Skrevet

Jeg var på ferie i uke 26, og det gikk helt fint. Merket ikke noe spesielt i det hele tatt (annet enn å være litt mer oppmerksom på mat og sånt, selvfølgelig), men det var heller ikke så fryktelig varmt når vi var der, da... Flyselskapet vi reiste med godtok gravide ombord uten forbehold fram til uke 32, men alltid greit å sjekke sånt på forhånd, selvfølgelig. Passet på å reise meg opp litt innimellom og bruke støttestrømper.

Skrevet

Bruke hodet lytte til kroppen det er det som er viktig.. Ikke ligge pal i solen,er jo ikke bra ellers heller=)))

Skrevet

Jeg reiser også i uke 26-27, men vi skal til kanariøyene...

Lurer veldig på dette med reiseforsikring...

Vet du noe om det??

Skrevet

Vi har bestilt tur i slutten av mai, da er jeg 27 uker på vei. Litt spent, men satser på at det ikke blir noe problem så lenge man tar noen forbehold ang mat mat og soling!

Men det med forsikring lurer jeg også litt på, hva gjør dere med det? holder det med vanlig reiseforsikring?

Skrevet

hei jeg er ikke heilt sikker men synes jeg leste en plads om du skal reise til EØS land så skal du gå inn å få utlevert reiseforsikring og si at du er gravid, så får du med noe annet å.. skal se om jeg finn det igjen.. så skal jeg skrive det her..=)

Skrevet

fant blandt annet dette.. men fant ikke det andre jeg snakket om..

Reiseforsikring - Før avreise er det viktig å sjekke at man har en reiseforsikring som sikrer både den gravide og fosteret under svangerskapet og ved behov for helsehjelp i utlandet, påpeker Heiberg.

Siden forsikringsselskap har forskjellige regler og klausuler, bør kontraktene leses grundig. Men en vanlig reiseforsikring dekker deg vanligvis frem til 36. svangerskapsuke.

Heiberg sier at medlemmer av den norske folketrygden har rett til sykehjelp og dekning av medisinsk behandling på lik linje med innbyggerne i det landet man oppholder seg. I tillegg til reiseforsikring bør man også skaffe et europeisk helsetrygdekort. Et skjema for bestilling av dette kan lastes ned fra www.nav.no.

kilde:

http://www.dinside.no/777810/reis-trygt-som-gravid

håper dette var til litt hjelp..

Skrevet

Takk, joy! hjalp meg i alle fall! :)

Skrevet

Ja, sjekk reiseforsikringen din, så du vet om du er dekket. For reiser innenfor EU/EØS kan du skaffe deg europeisk helsekort i tillegg... bestilles enkelt på nettet fra NAV.

Skrevet

fint at det hjalp dere=)

da håper jeg bare at dere får en herlig tur!! kos dere masse i sommer varmen.. så håper jeg for os andre at sommerren snart kommer til norge å. :o)

Skrevet

Jeg skal til Mallorca i uke 31, legen min mente det var helt uproblematisk.

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 18 og skal helt til USA og Caribbean nå på lørdag. Legen ga meg kort,skriftlig "tillatelse"på engelsk om termin og helse,blodtype o.l. og ønsket meg god tur;)

Men fikk beskjed om å bruke flystrømper, sitte midtgang i flyet og drikke masse,masse vann!!!

Skrevet

Det tror jeg ikke er noe problem.

Jeg var i Kroatia sist i uke 25, ca, og det gikk nå helt fint. Det var i august, så var ganske varmt, men ingen problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...